Rob John Senewiratne @senewiratne 1h Rautio vaktar LHC-kassen ikväll är jag rätt övertygad om. Högberg kvar på isen å kör extra med mv-tränare Landèn. F Andersson in för Taffe.
LilleMan Om man ska ge sig på att tippa tror jag LHC vinner med 3-1 med sista målet i öppen kasse. Kolarik, Micflikier och Sebbe som målskyttar.
alfie Får en skön "SAIK 13/14"-känsla av årets trupp då de kunde åka på tunga skador men ändå ha hur mycket firepower som helst. Först oroade jag mig inför kvällens match p.g.a. alla avbräck men sen inser man att det fortfarande kryllar av matchvinnartyper i rostern. Sjögren, Mickan, Little, Kolarik... ÄLSKAR bredden i årets lag. 😃
Malkin Revanschlustan måste lysa i ögonen efter lördagens sjuka, malplacerade slutresultat. Går in i den här matchen med en stark tro på lagets kapacitet, trots bortfallen. Tror på en ganska säker seger. 4-1.
Franckie Burns Härlig optimism här inne. Nog för att vi möter nykomlingen hemma men jag känner mig ganska orolig inför matchen med två viktiga centrar borta. Kan dock bli en oerhört nyttig match i det långa loppet. Dels åker laget på en del motgångar tidigt(som inte beror på slapp och loj inställning) vilket torde vara stärkande, sen får några killar chansen att kliva fram och testa på lite lite produktivt spel i SHL. Hoppas alla taggar till och suger åt sig av erfarenheterna och tar med sig dem till sina ordinarie roller under resterande del av säsongen.
Satashi Kollar man highlights från Växjö - Djurgården så är det ju bias så det bara skriker om det. Ser man endast highlightsen får man intrycket av att Djurgården dominerade matchen, när det egentligen var tvärtom. Känner mig ganska säker inför kvällen och det är lite upp till bevis för årets lagbygge! TAGGAD
Kapten Duck Inte ofta man ser nummer 14 krångla till det. Surt men det här tar vi. Solklar hakning på 22 i friläget. Straff hade varit på sin plats.
alfie Fantastisk dåligt av Matheson såklart, men Tellqvists tavla vid 1-0 är minst lika usel så vi får väl säga 1-1 i grova tabbar som leder till mål då.. :wink: Känns inte lika kreativt i offensiven idag men vi har ändå haft några bra chanser. Tycker Cluben ser bäst ut än så länge iaf.
Joonas84 Vi leder med 1-0 och har kontroll över matchen. Individuellt misstag och matchen är kvitterad. Momentum förändras. De här misstagen måste minimeras annars kommer det se ut som förra säsongen.
Rampe Kan cpt som kommenterar dra åt helvete? Ev utvisning för slag mot målvakten inte ev mål. Lika busade som cpt som kommenterade hv matchen. Lhc är sjukt särbedömda gällande utvisningar. Är ngn i ledningen på domarbasen. Alla hatar lhc, vi älskar cluben. Visa det !!!
KnarQareN Tycker Rautio säljer sig lite billigt på målet, där borde han som tellan gjorde i vårat 3 mot 0; stått kvar i målet. Matheson har slarvat mer på 2 perioder än vad han gjorde under hela förra säsongen. Gillar Micflikier, hoppas Little och Kolarik hamnar i målprotokollet snart så inget spöke hittar sig in i deras huvuden.
fjosor .. och vad spelar vi för musik i vår arena? Arvingarna - Eloise och BWO - Temple of love känns sådär. Minst sagt. EDIT: We all want love, o-o-o-oh We all need love, o-o-o-oh We all want love, o-o-o-oh Get it right in the heat of the night :lol:
alfie Malkin wroteMicke Samuelsson såg ut som han skulle dö på bänken? Går det för fort för NHL-stjärnan? Vad menar du? Det är ju SHLs största stjärna du pratar om! Iaf enligt hockeygurun Wennerholm.
East Mickfliker imponerar, riktigt fin pass till sebbe. Känner mig orolig för försvaret, fortfarande mycket slarv i egen zon. Vi ger Djurgården chanser gång på gång och mot bättre lag kommer det att straffas.
alfie PUH! Skönt med 3 poäng, så man inte tvingas upp till Skellefteå med en minikrisstämpel i pannan. Nu hoppas vi att Taffe är tillbaka till torsdag, att Almtorp är tillbaka nästa vecka och att Vrana kommer snart också. Då blir det åka av 😃