Skulle vara riktigt skönt med en bra start, speciellt mot HV. Eftersom skadeglädjesfaktorn är mycket hög när det kommer till HV71 skulle det också vara mycket befriande med en riktigt dålig säsongsinledning från deras sida. De får gärna torska en 5-7 matcher i rad så att det kanske infinner sig en liten kris. Det skulle roa mig.
Tyvärr saknas både Vrana och Almtorp som båda två har sett vassa ut på försäsongen och som båda två kommer att bli riktiga kuggar i sina respektive kedjor den här säsongen. Synd att de är borta - Kul att vi saknar dem!
Med vikarier i både andra- och tredjekedjan blir pressen lite större på den intakta förstakedjan.
Kolarik - Sjögga - Little måste leverera direkt. Både Sjögren och Little har sett heta ut än så länge. Kolarik har visserligen petat fram några assist men har inte alls sett så bra ut som han kan vara. Där vill jag se mer!
Försvarsspelet kommer att få sig årets första riktiga prövning. HV71 i Kinnarps ska vara en klart större utmaning än Bolzano och Pardubice i CHL eller Västerås i en träningsmatch. Nu gäller det. Forsling har visat framfötterna och får chansen direkt i SHL:s första match i backpar med gamle Mange. Hur kul som helst så klart och i Forsling finns det verkligen potential. Jag hoppas och tror att vi kan utnyttja den där potentialen redan i år. Är det så kanske vi har sparat in kostnaden för en backvärvning i November? I sådant fall skulle det vara en stor seger. Kan dock inte låta bli att fundera på hur "lätt" det verkar vara för en lovande back att få chansen i A-lagets finrum. Gunnarsson, Junland, Dahlbäck, Bäckman, Pettersson, Dahlström och nu Forsling. En av världens bästa forwards av årgång -96 har vi haft i flera år. Han får chansen först nu när det kanske redan är för sent. Det kan irritera mig. Sen är det ju inte svart eller vitt. Man måste bevisa att man ska få chansen - Men man måste få chansen för att bevisa att man ska ta den, och Vranas chans är inte i en gnuggarroll i fjärdelinan. Det fattar vi och det fattar Washington. Det blev visst lite OT där, men det höll sig ändå inom den röda tråden. Kul med Forsling iallafall!
Helt rätt om Högberg får inleda säsongen också. Går det som vi tror och hoppas kommer han även att avsluta den..