Håller med Hockeytröjan, sporten och turneringen ska klara sig utan det konceptet.
I just det här specifika fallet så håller ju inte bilderna någon högre kvalité heller. Vill man närma sig fotbollens motsvarighet(eller NHL) så får man allt ta och se över förpackningen av CHL lite. Jag är av åsikten att matchtröjorna är skitfula och känns billiga i jämförelse med de supergrymma tröjorna man hade i ET. Sen har TV-sändningarna inte varit särskilt bra de heller och slutligen så blir augustimatcherna av sådan träningskaraktär att man kan ifrågasätta tävlingens sportsliga status ännu mer - bortsett från att KHL inte deltar alltså…
Just nu känns det som att tyskarna och italienarna får sätta standarden lite väl mycket. Slappa replica-tröjor med blaffig reklam och en ganska onödig Top scorer-tröja(hur många har ens noterat vem i motståndarlaget som burit tröjan?). Dessutom några random gymnasie-tjejer utan byxor fotade med mobilkamera mot ett svart skynke… Det känns väldig Hoffenheim Hockey Fest 1997.
Men med detta sagt så ser jag verkligen fram emot att se kvällens match. Detta är väl så nära fullt lag vi kommer ha på ett tag? Salmonsson borta men McD har anslutit och Vrána har inte stuckit ännu. Mest ser jag fram emot att se Taffe så klart. Har höga förhoppningar om honom och vill se att han leder offensiven i kväll. Melin sa ju på upptakten att Taffe var bättre än förväntat, vilket får anses vara ett mycket gott betyg.