Stabil insats av LHC som borde haft ledning med 3-4 puckar om inte Halasz storspelat och gjort några monsterräddningar.
Efter att ha sett första matchen live så tar jag tillbaka det jag sagt och tänkt kring Little, han ska lira i förstalinan.
Visar att han kan axla den offensiva rollen med att ta hålla i och ta in puck, sätta upp andra spelare och avsluta själva. Och vilken fart han har!
Kolarik, Sjögren och Little verkar redan hitta varandra och har verkar ha en bra fördelning av vem som gör vad och så.
Andralinan med Taffe, Mic och Vrana känns lite spretigare och klickar inte riktigt. Taffe visar att klass lite då och då i offensiven och tar samtidigt ett ansvar defensivt. Vrana och Mic känns inte som att dom kompletterar varandra, båda vill in i slottet för att få puck vilket lämnar Taffe ensam ute på kanterna. Här skulle jag kasta in Hardt eller någon annan mer fysisk spelare som har en annan spelstil för att komplettera Vrana eller Mic.
Tyckte Vrana hade några bra stunder men visade lite naivitet och ibland frustration när snurrandet inte gick hem, skärpning.
Tredje- och fjärdelinan tycker jag såg riktigt bra ut! Almtorp (shit, är det sant) såg grym ut både i det fysiska spelet, defensiven och leverera offensivt. Vad har hänt? Killen har helt plötsligt kylan och händerna att hålla i puck i offensivzon för att se sätta upp medspelare med smarta passningar? Bådar gott!
Sen ett plus till Freddan Andersson! Det var inte bara han utan andra spelare också men i "träningsmatch" gå in direkt och spela så fysiskt och smälla på tycker jag visar på bra karaktär. Ska bli spännande att se hur laget formas när McD och Salle kliver in sen.
Och ja, Mackan gör det bra i kassen, målet är inget att snacka om, klockrent avslut.