Bra avvägningar Alfie!
Jag skulle vilja dela in tabellen i tre delar: Ungefär Top/Medel/Botten grupperingar.
TOPPLAG:Växjö,Frölunda,Färjestad,Brynäs.
MEDELLAG:Skellefteå,LHC,Luleå,Örebro.
BOTTENLAG:HV71,Modo,Leksand,Djurgården.
TABELLGISNING (Som säkerligen kommer vara HELT fel när allt summeras):
1:a - Växjö
2:a - Frölunda
3:a - Brynäs
4:a - Färjestad
5:a - LHC - Jag skulle vilja sätta LHC högre MEN backarna är ett för stort orosmoln för mig. Efter några matcher, om backarna ser ut att hålla och försvaret inte läcker lika mycket som en sil från IKEA, så är ändå känslan att LHC har alla möjligheter i världen att placera sig högt upp i tabellen.
Säsongens Stjärna - Jeff Taffe -> Relativt bra fart på rören, otroligt skicklig med puck och aggressiv, hård och tung center, vad kan gå fel? 😉
Säsongens gigant - Sjögren -> Vem älskar inte våran egna centertank? Jag hoppas Sjögren kommer få en sådan boost som Hjalle och Arla fick när Söderberg försvann ifrån superkedjan. Jag tror inte han kommer ösa in poäng men han kommer leverera en tuff och hård spelstil som jag älskar.
Säsongens måltjuv -> Ska man tolka senaste podden med Kolarik rätt så kan jag inte skriva någon annan en honom. Han har en stor tro på sig själv och med Broc och Sjögga i kedjan borde fler mål ramla in. Tror inte han har problem med press heller. Den som kan hota honom är i Mickflikier. 😉 Tänk om vi kunde få två spelare med 30+ mål i bagaget??
Säsongens "Flopp" -> Flopp är i regel ett väldigt tråkigt ord i sportsammanhang. Jag tror i den utsräckning som många målat upp Hardt i är att han kommer floppa poängmässigt. Men jag tror han kommer bli en publikfavorit utan dess like och ack så användbar. Hardt-Almtorp-McDonell skulle i alla få mig att skita på mig i försvarszon om dem flyger fram ..
6:a - Skellefteå
7:a - Luleå
8:a - Örebro
9:a - HV71
10:a - Leksand
11:a Modo
12:a Djurgården
Jag vet att jag skrivit långt mycket mer än nödvändigt men skulle vilja, likt andra, gissa inbördes poängfördelning i LHC med .. 😃 (Topp fem)
1.Taffe 61 poäng (12 Mål och 49 Assist) - Jag är redan överförtjust i han utan att ha sett han så han MÅSTE bara prestera. 🙂
- Broc 53 Poäng (15 Mål och 38 Assist) - Det man hört och sett i inledningen tycker jag indikerar på en bra säsong för honom.
- Kolarik 50 Poäng (38 Mål och 12 Assist) - Nu är det dags för en nästintill dröm siffra för en spelare i målväg nästa säsong. Kolarik kommer dunka in mycket mål (siffran är lite dröm men ändå 😉) och jag är övertygad om ett envägs kontrakt med Rangers/Detroit efter denna säsong.
- Mickfliker 41 Poäng (23 Mål och 18 Assist) - Kommer inte ersätta Arlas 71 poäng men kommer få bra smörpass av Taffe.
- Junland 36 Poäng (10 Mål och 26 Assist) - Enkel kommentar: För fan Junland, kom igen nu ...
Bubblare: Beroende på hur många poäng Broc/Kolarik "snor" avgör var Sjögren hamnar. 🙂