En riktigt dålig match, kvalitetsmässigt. Det tjänade SSK på, såklart. Vad som hände när juniorkedjorna var inne tar jag inte med i min uppfattning, då det är irrelevant. Det är de två A-lagskedjorna som jag bedömer.
LHC ville spela mycket mer kreativt och med mer finess, vilket kräver en högre precision än den tuta-o-kör-hockey som SSK spelar. Än så länge har man inte hunnit till den nivå som krävs för att klara sådant spel från LHC:s sida. Men baserat på det jag såg framåt så är jag riktigt optimistiskt. Hemåt var det lika virrigt som förra säsongen tyvärr. Även Mange blev trängd ganska ofta. Bakåt kändes Matheson starkast.
Little såg riktigt spelsugen ut och borde nog ha satt minst två baljor på alla de superchanser han fick. Att anfallszonen är större hjälpte nog SSK mer, då de lär ha haft mycket svårare att behålla anfallen i LHC-zon annars. Tror att LHC, som tidigare har varit bra i PP och rätt dåliga i BP lär få ännu svårare i special teams, då andra lag kommer att komma att bli"bättre" i sina PP.
Onödigt vetande 1: LHC-klacken var inte speciellt stor men överröstade lätt "Ultras Telge" när de väl var igång. :twisted:
Onödigt vetande 2: Tror jag såg att Hjalle satt bredvid Salle på läktaren. Hoppas LHC fortfarande ligger närmast till hands om det blir en återkomst till SHL.