Nu börjar hockeysuget närma sig på allvar så jag tänkte det kunde vara kul med lite valfria top 10 listor
Jag tänkte köra en på dom tio viktigaste värvningarna LHC gjort de senaste 20 åren:
10: Fredrik Johansson
Väldigt synd att kroppen inte höll är övertygad om att han hade blivit en stabil 40p spelare med sin fart,tyngd och teknik. Var med och bidrog till första avancemanget och framförallt stannade kvar och hjälpte till med det andra.
9: Mikko peltola
Från kvalserien till ett stabilt topplag på en säsong! Peltola var förstacentern som levererade klart över förväntningarna!
Hans flippassningar glömmer man aldrig.
8: Niklas Persson
Underbar krigare, ledare och lirare i ett. Ingen tillfällighet att finalplatserna kom när vi hade en så pass skicklig andre/tredje center. Lyfte i slutspelen!
7: Mikael Håkansson
En riktig krigare och poänggörare som fyllde en viktig roll i div förstakedjor under många år. Extra plus för lång och trogen tjänst.
6: Mikael Sandberg
Mycket viktig i vårt återtåg. Ingen vet vad som hänt med LHC om han inte gjort den där räddningen borta mot ssk. Fick väl ett lite tråkigt avslut dock..
5: Fredrik Norrena
Var precis som Peltola med och bidrog till förvandlingen till ett topplag. Första sejouren här var han den bästa målvakten vi någonsin haft. Riktig personlighet!
4: Per Eklund
Den första riktigt stora värvningen som sedan banade väg för fler. Var inte bara ett stort namn utan levererade varje år och var väldigt viktig under vår etablering.
3: Tony Mårtensson
Vår bäste anfallare genom tiderna! Kom in som en relativ doldis men växte ut till hela es bästa spelare. Stannade trots nhl-kontraktsförslag. Ledde oss till två finaler!
2: Magnus Johansson
Visserligen egen produkt men vi värvade trots allt tillbaka honom två ggr. En legendar i es och utan tvekan vår bäste back genom tiderna!
1: Ulf Söderström
Kanske inte vår bästa spelare men enligt mig den viktigaste. Hade erbjudande från es i flera år men valde att stanna för att få chansen att gå upp med LHC. Med tanke på det uppsving som det blev för cluben under slutet på nittiotalet så hade det varit en katastrof om han lämnat ett par år innan! Kung Uffe o'boy!
Nära listan:
Mike, Pihl, tj, Berndtsson, Emwall