Alltså, nu tror jag inte att han slår sig in i någon av de två första kedjorna redan i år och jag både tror och hoppas att Washington inser att det är där han ska spela om han ska spela. Är därför inte så orolig att han försvinner till just NHL redan nu. Det jag funderar på och oroar mig över är dock om Washington anser att han utvecklas mer av ett år i AHL. Hoppas de väger in att han själv vill spela i Linköping.
Sen finns det väl någon regel som säger att rookiespelare kan spela upp till 9 matcher utan att tappa sin rookiestatus till nästa säsong eller nåt liknande? Har inte hjärnkoll på vad det innebär men vet att Ottawa skickade hem Zibanejad efter just 9 matcher av taktiska skäl, så det är möjligt att Washington testar Vrana i just 9 matcher och isf dröjer det ju fram till November innan vi kan få in honom.
Håller dock med Leffe om att intresset och taggningen sjunker rejält om Vrana försvinner. Vranas utveckling i år är för mig mer spännande än alla nyförvärv. Dessutom är det ju, antar jag, en spelare vi har mer eller mindre gratis medan en ersättare av samma förmodad kaliber skulle kosta väldigt mycket pengar som vi inte har.
EDIT: Här finns lite info om 9-matchersregeln. Tillhör dock det gamla kollektivavtalet så det kanske har ändrats.