Vilken fantastisk jävla insats! Jag blir stolt över det här laget och jag kan inte låta bli att få lite dåligt samvete över att ha hackat både på Melins coaching och grabbarnas attityd (även att det tidigare har varit befogat).
Almtorp och McDonell gör målen och det är så vi vinner matcher i slutspelet. Kan Almtorp, Salle, Rhodin, Vrana, Sundh och Andersson vara så bra som de har visat hittils så är har vi ett helt lag som kan producera. Igår tycker jag att Almtorp och Salle var de bästa offensiva krafterna. Om dessa två slutspelslirare fortsätter vara så här bra så är det inte så jävla dumt att spela Kolarik där. När vi väl fick chansen i anfallszon såg vi hur Salle och Almtorp vann närkamper i sarghörnen, jobbade fram puckar till varandra och slutligen sökte en Chad Kolarik som glider runt mellan tekningscirklarna i väntan på att få knäppa iväg ett handledsskott i krysset. Inte så jävla dumt!
Skulle gärna lovorda varenda spelare efter igår, men nöjer mig med tre stjärnor:
Matheson - Helt fantastisk. Har man inte snackat med honom gällande nästa säsong, gör det NU.
Mange - En gigant på isen och helt oersättlig.
Engstrand - Gör sin bästa match för säsongen, kunde inte komma lägligare.