alfie wroteÄrligt talat blev jag nästan glad över Frölundas sena mål. Är det nåt man lärt sig av det här berg-och-dal-bane-laget så är det att skrattmatcher ofta följs av bedrövliga insatser då spelarna får hybris och tror de kan glida igenom matcherna. Nu gjorde vi det i slutet och Frölunda straffade oss hårt. Det borde förhoppningsvis bidra till att spelarna håller fokus bättre i match 7. Tror iaf att det var bättre inför nästa match än om vi seglat iväg till 7-1 eller nåt...
Underbart! Du har helt klart en poäng.
Jag tycker nog att Engstrand tappar pucken ur plocken. Det är inte så bra. Men har jag fel så är det istället Bäckman som får ta på sig det målet, också, eftersom han inte flyttar på Blidh. Märkligt med Bäckman. Kunde han bara vara lite mer bestämd i närkamperna så skulle han vara en världsback. Han förlorar alldeles för många kamper.
Som det ser ut nu finns det bara Sjögren och Humlan som alternativ vid viktiga tekningar. Det är bara dom som sett över flera matcher tekar skapligt i LHC. Att Melin då väljer Almtorp känns ju lite konstigt. Men visst, han är bra defensivt.
Den offervilja som spelarna visar, framför allt i 3 mot 5, lovar jag att bära med mig även om det tar slut på torsdag. Det var riktigt häftigt att se.
Salmonsson gör sin bästa match i LHC tycker jag. Tacklar, driver på, backcheckar och är i ansiktet på fiskrensarna mest hela tiden. Sjögren är den där stridsvagnen som man vill ha. På backsidan tycker jag att Matheson är klart bäst. Han verkar inte kunna bli stressad över huvud taget.
Och så naturligtvis sjukt kul för Dahlström att få göra det där målet. Snacka om rätt läge att premiärmåla!
Till sist: Hur fan kan man sätta in en så urbota oduglig klåpare till domare som Sjökvist?