@köttet
Jag vet, jag försöker bara lite extra att se glaset är halvtomt, då det finns tillräckligt med negativism här inne. Men jag får erkänna att även jag hade svårt att komma på något positivt att skriva efter denna match. Det positiva är väl att det inte är 3-0 i matcher och vi kanske behövde den här överkörningen för att vakna, igen, på riktigt, igen... Bättre att få en överkörning i 2-2 läget, än att förlora en jämn match som sist i CC, och klappa ihop i den avgörande... Förhoppningsvis är detta en wake up call, precis som efter första matchen, att de måste börja spela med eld i röven för att ha en chans. Vi kom faktiskt 9a i serien, Frölunda kom 2a. Vi måste vara mer taggade och jobba sönder Frölunda à la motivation slår klass...
köttet wrote
Melin måste ändra i kedjorna. Förstakedjan funkar inte, och Kolarik slösas bort med Almtorp och Laxen. Inget händer ju i den kedjan. Dessutom får det vara slut med att spela dåliga spelare. Hultström ska inte vara på banan. Kaos flera gånger i egen zon när den grabben är inne. Det måste ju vara bättre att spela 6 backar än att ha en sjunde som mest ställer till det...
Bara att stoppa undan den här matchen. På tisdag kl 19 står det 0-0 igen. Då förväntar jag mig något annat, och mycket bättre av det här laget.
Detta håller jag verkligen med om & efterlyst i flera matcher nu. Båda i grundserien och slutspelet. Melin envisas för mycket att köra samma kedjor. Speciellt Almtorp med Kolarik förstår jag verkligen inte alls. De har verkligen noll kemi ihop, de mål Kolarik har gjort har till 90% varit efter egen soloprestation snarare en bra förarbete med Almtorp. När vi låg under med 2-1 eller 4-2 i denna match & Kolarik hade gått totalt osynlig hela matchen, varför inte röra om i kedjorna? Hjalmar & Arlbrandt har likaså varit på tok för ineffektiva genom serien, varför inte testa och splitta, åtminstone från och till under matcherna. Visst, konsekventa kedjeformationer kan vara en fördel i vissa fall att ha, att skapa en kontinuitet. Men När det rör sig om så pass stor mängd matcher nu utan att skapa något direkt gnista i kedjekemi, varför inte testa något nytt? McDonell körde även han fast idag, han är center i grund och botten. Testa honom i andra kedjan? Lyft ut Vrana från 6 min speltid per match i en checking bunkar 0-0 kedja till en scoringline? Det finns många alternativ, även om vi inte är lika breda som Frölunda på den fronten. Det får jag erkänna att även jag blir lite irriterad över att inget testas, när det uppenbarligen har kört fast längre perioder. Jag har förtroende för Melin och respekterar honom till fullo. Men i vissa fall kliar man sig lite i skägget över hur han tänker...
Angående Hultström, så hoppas jag VERKLIGEN att Junland är tillbaks nästa match. Han behövs. Mycket.
För övrigt så tycker jag detta sammanfattar det mesta:
"– Det finns två sätt att se det nu, antingen är vi rädd för att åka ut eller så har vi inget att förlora längre och kan njuta av att spela på hemmaplan igen. Det var riktig bra drag senast hemma. Man fick gåshud och det är sådant man vill uppleva fler gånger, säger Arlbrandt."
Nu bryter vi ihop & kommer igen! Mot sjunde och avgörande! Dags att släppa allt och bara mata på. Finns inga krafter att spara på nu... Vinna eller försvinna!