Mycket inför detta play-in & ev. kommande slutspels framgång kommer handla om att... VÅGA!
Hade det varit det gamla seriesystemet så hade vår säsong varit över nu. Och det hade ju givetvis varit ett misslyckande. Nu är så ej fallet, och laget får se detta som en "bonus", en andra chans att kunna ändra synen på denna säsong som varit, till något bra.
Det är här som Roger Melin kommer in i bilden som jag lägger ett stort ansvar på nu hur resterande av säsongen kommer att se ut. Hemlin tycker jag har gjort vad man kan kräva av honom under säsongen i ändringar i truppen i hopp om att väcka liv i laget. PÅ PAPPRET, så har vi ett riktigt bra lag. Så pass bra lag att vi har förutsättningar att upprepa ett liknande slutspel som förra året, bara vi tar oss förbi detta play-in. En semifinal känns inte helt omöjligt i mina ögon.
Men som sagt ATT VÅGA! Ska bli intressant att se om Melin VÅGAR komma med nya idèer nu till slutspelet, han bör ju insett en del grejer nu och även han inse att om vi ska nå framgång framöver så måste man göra en del chansningar. Spela inte för att "inte förlora", gå för vinst! Allt för att våga vinna helt enkelt. Våga sätta en 19 årig Högberg i mål före Engstrand. Kör på spelarna som är hetast, före "beprövat" på gamla meriter. Våga spela den 17 åriga Vrana i andra kedjan före den formsvage Salomonsson. Våga bryt upp kedjorna om de kör fast! Gör inte som i slutspelet ifjol när Söderberg kom tillbaks och splitta en framgångsrik kedja mot HV i den serien. Våga splitta Arla & Hjalmar i 5 mot 5 för att bredda det offensiva hotet. Våga slänga in Idoff i mål före Engstrand, om nu Högberg mot förmodan skulle klappa ihop. Våga ta chansen, det är vinna eller försvinna. Våga drömma, våga hoppas, våga spela hockey, våga gå för vinst före rädslan att förlora. Allt är en bonus nu, våga ta vara på chansen!
Äntligen börjar den RIKTIGA säsongen, nu stryker vi ett streck över det miserabla vinterhalvåret. Andas in vårluften & sätter foten på gaspedalen. Nu. Kör. Vi!
Tillsammans är vi starka.