Det var väl själva fan att denna av alla nattskift man har så kunde ingen av mina kollegor byta för denna kväll, som annars de flesta kan mitt i veckorna... Tjejen å hennes kiddo på 6 bast ska dit ikväll, tjejen är tyvärr (skäms lite att säga) är die hard brynäsare iom hon är från de trakterna från början... Men hennes son är borned and raised i LKPG & jag har lyckas omvända till LHC fan sen jag kom in i hans liv, så det blir tjatter på läktarna mellan dom ikväll iaf... Hade jävligt gärna velat vara där ikväll, men jobbet sätter P tyvärr... Hinner se runt halva matchen hemma, resten får man följa på radiosporten från mobilen. Kommer sitta på nålar!
Riktigt viktig match ikväll då våra konkurrenter spelar mot topplagen ikväll och vi har ändå (på pappret) en realistisk chans nu att ha allt i egna händer inför sista omgången mot avhängda Örebro. Ett Play-in behöver nödvändigtvis inte vara en negativ grej, kan t.o.m vara en fördel för lagen som går vidare att kunna "sno" nån match el två i början av serien mot de högre lottade lagen som vilat inför slutspelet & tappat tempo. Men som laget under säsongen reagerat mot stress & press så vore det ju rätt skönt att slippa det & gå till kvarten direkt med "allt att vinna" istället för pressen att "minst gå till slutspel" för att inte riskera få mer fjädrar plockade än de redan gjorts denna säsong.
Men ja... Spännande kväll! Iom jag ej fick ledigt och kan vara på plats ikväll så tror jag på en klar vinst, 6-1 eller 5-2. Hade jag varit på plats så hade LHC antagligen gjort en tafflig insats och förlorat med klara siffror efter svag inställning och brist på driv i kropparna... Brukar vara så av nån anledning när väl jag drar arslet till CC...
F.ö kul att se att folk ryckt upp sig lite nu i lite mer positiva tongångar, det är mycket roligare att vara supporter till ett lag om man fokuserar på möjligheterna framöver istället för hindren som har varit.
GO BLUE, mot slutspel!