Jävla trevlig inställning hos (de flesta) killarna idag! Stora plus till samtliga från andra sidan Atlanten, Rahimi och Engstrand, även om målen han släppte in var lite lustiga. Jag tycker att Matheson blir bättre för varje match och idag var han vår bästa back. Han tar mycket kloka beslut på banan och vårdar pucken riktigt bra. Alla amerikanska forwards var som vanligt bra och vinner den här matchen åt oss.
Svalast nr 1: Laxen (han är helt under isen, kom igen!)
Svalast nr 2: Hjalle (han åker omkring och grinar mest tycker jag, dålig attityd. Men vilken fin aggresiv skridskoåkning killen har. Kom in i matchen och visa vad du kan!)
Att lyckas klättra 7 poäng och få hemmafördel i play off ser jag inte som någon omöjlighet, men däremot ganska orealistiskt. Hur som helst är det inte där fokus ska ligga. Nu måste man göra allt vad man kan för att spela ihop ett bra hockeylag till play off. Ett hockeylag som har ett bra målvaktsspel, försvarsspel, åtminstone två giftiga kedjor och genomgående bra karaktär/inställning till uppgiften. Det ska väl inte behöva vara så svårt?!
Likt många andra så har jag ändå inga förväntningar på att detta skulle inträffa. Med det sagt så vore det likväl totalt katastrof om man ens misslyckades med någon av ovanstående lagegenskaper till ett play off/slutspel.