Tyvärr känns det lika uppgivet inför denna match som de senaste vi spelat. Man vill tro och hoppas att grabbarna kan komma ut och göra en gedigen insats, men efter alla besvikelser denna säsong orkar man knappt hoppas längre. Cluben följer man i vått och torrt, men denna säsong är nog den tråkigaste jag upplevt under mina 20 år som supporter.
Jag börjar bli riktigt trött på Melins icke-coachning. Varför rullar man på åtta backar? Jeppe var bedrövligt dålig förra matchen och Grillfors är totalt värdelös. Dessa två herrar ska inte spela!! Punkt slut. Jeppe har potential, men han håller inte i SHL för tillfället.
Sen till målvaktsfrågan. Nog för att försvaret har var under all kritik, men som många skrivit går det hand i hand med målvaktsspelet. Osäker målvakt leder till osäkert spel i egen zon. Engstrand släpper minst två billiga varje match och det håller inte på den här nivån. Jag är egentligen emot att slänga in unga spelare i sådana här tuffa situationer, men just nu har vi två killar som för tillfället knappt räddar en badboll, så varför inte ge Högberg en chans? Att inte förlänga kontraktet med Engstrand ser jag som en självklarhet.
Sen har vi nog elitseriens kallaste spelare för tillfället, Laxen. Om den killen spelade på sin högsta nivå kväll efter kväll hade han varit VM - material. Just nu skulle han knappt ta plats på tre kedjor i allsvenskan.
Laxen, Almtorp, Sundh, Lindhagen, Nermark, Rohdin är alla spelare som är helt oförmögna att skapa något på egen hand. Det skulle inte behöva vara något fel i det, men när dessa spelare inte visar några övriga intentioner över huvud taget undrar jag vad de tillför. Hemlin snackar om att ha utpräglade roller. Skulle vara intressant att se hur han resonerar kring dessa spelare just nu.
Det ända jag hoppas på av kvällens match är att grabbarna visar lite jävla stake, men det har man sagt så många gånger denna säsong och vi har vikt ner oss totalt iallafall. Nöjer mig med att konstatera att jag hoppas på att Örebro får stryk ikväll. LHC får hemskt gärna överbevisa mig, men jag tror inte laget har så mycket mer att ge denna säsong dessvärre.
Ska man lägga till något positivt vill jag plussa för Dahlström och Vrana samt Kolarik, Sjögren, Kent Mcd och Humlan. Spelare som fortsätter att tugga på och som visar hjärta match efter match.