Jag vill uttrycka något kring den här matchen.. Men jag har jävligt svårt att veta vad jag ska tycka. Det vore fantastiskt om laget kunde släppa loss och vinna med liknande siffror som tidigare möten - Innebär det då att vi i nästa match åker på dyngpisk? Det vore skitbra om vi kunde få en riktig krigarseger med 3-2 eller dylikt - Innebär det då att vi till nästa match åker på soppatorsk å det grövsta och inte riktigt räcker till? Klart är dock att det har laget lyckats med att rubba på min, i vanliga fall, obotliga optimism.
Så skriver Bergsten om dagens formationer:
"Engstrand (Högberg) --
Johansson, Dahlström, Arlbrandt, Sjögren, Hjalmarsson --
Bäckman, Matheson, Kolarik, Almtorp, Sundh --
Pettersson, Rahimi, McDonell, Himelfarb, Salmonsson --
Grillfors, Lorentzon, Rohdin, Lindhagen, Nermark.
Jag gillar att McDonell och Salmonsson får spela ihop. De gjorde det bra tillsammans under AIK-tiden. Däremot hade jag låtit Hjalmarsson och Sundh byta plats."
Jag tycker Bergsten har träffat rätt ganska ofta på sistone. Kolarik är (återigen) värd en bättre omgivning än denna. Å andra sidan är det på tiden att HAS-kedjan kommer igång och just mot Leksand har det onekligen fungerat rätt bra i år. Det ska dock inte vara hugget i sten att det slutgiltiga målet är att dessa ska spela tillsammans. I bra många matcher har framförallt Kolarik, men också McDonell och Himelfarb, varit bättre än både Hjalmarsson och Arlbrandt. Jag skulle inte bli ett dugg besviken, snarare tvärtom, om Högberg fick starta i kassen.