Jag reagerade med förvåning på flaggförbudet och kände först att det var helt jäkla tokigt. När jag sedan fått förklarat för mig att idiotjävlarna gömt sig bakom flaggor för att maskera/avmaskera sig och jag fått tänka lite på det så tycker jag nog att det är rimligt trots allt.
Om man vänder på det är det rimligt att klubben får böter för att några galenpannor som kallar sig supportrar beter sig på det här sättet? Det är knappast Mäki, Pajen eller Gurra som bränt av skiten.
Uppenbarligen är det "supportrar" som gjort detta och rimligen är det ytterligare ett gäng på läktaren som borde veta vilka dessa grisar är. Även om de gömt sig bakom flaggor så är dom ju inte osynliga för övriga på en meters avstånd, eller hur?
Om det nu inte går att hitta exakt vilka "supportrar" som gjort det här och straffa dom (för att ett antal ytterligare "supportrar" håller dem bakom ryggen) så kan jag förstå att man ger ett straff som drabbar alla supportrar och "supportrar". Det kommer naturligtvis att kännas som dynga utan flaggor, det tycker jag med, men tills grisarna är hittade och utpekade så får det väl vara så då.
Gnäll inte på säkerhetsansvarig eller Gurra, det är väl för i hundan inte deras fel att idioterna hålls bakom ryggen?