Jag fortsätter med ämnen som inte riktigt gör sig i någon annan tråd. Vill passa på att kommentera/berömma personer här inne som jag sett ger Filip Karlsson kredd för sin inledning på säsongen. Speciellt personer som kanske i grund och botten inte har honom som sin favoritspelare i Cluben direkt och inte alltid varit så vänligt inställda till hans plats i laget. Kanske låter överdrivet eller som en banal skitsak, men det är mycket tack vare er som jag tycker det är värt att fortsätta besöka forumet.
Det är lättare att kritisera än att berömma många gånger, speciellt när det kommer till spelare som fastnat i ett visst fack eller fått en stämpel på sig. Jag har ruggig respekt för personer som inte utvecklar något slags prestige i att hålla kvar sin uppfattning om något "bara för att".
Betyder det här att man måste tycka att Filip Karlsson varit bra den här säsongen? Nej. Betyder det här att man per automatik tycker att han förtjänar en plats i truppen? Nej. Om man fortfarande tycker att han är klappkass 365 dagar om året då? Helt okej det med, bara man gör det av rätt anledning så att säga och gärna kan motivera det.
Det är väldigt tidigt på säsongen men jag tycker att Filip gjort det okej hittills. Vad nu okej räcker till. Framför allt har han inte varit sämre än någon annan, och ska han fylla någon funktion i laget så känner jag mig övertygad om att han måste få spela i offensiva situationer. Det är där han måste bevisa att han är tillräckligt bra, och där är jag långt ifrån övertygad ännu, speciellt nu när också Axel är med i leken. Ska Filip ha en defensiv roll så tar jag hellre upp en junior.
Min åsikt om Filip var dock inte anledningen till att jag skrev det här, utan det var för att lyfta folk som blir jäkligt trovärdiga med sitt sätt att vara här inne. Just den här gången handlade det om Filip, nästa gång kan det handla om Ät ägg-loggan eller vad som helst. You catch my drift...