howswedeitis Det jag inte gillar är att man har satt ett mål på 8150 åskådare (“vi ska ha fullsatt första tre matcherna”) utan att ha en plan för att uppnå det.
Jag gillar den målsättningen och skulle gärna sett att alla (rimliga) till buds stående medel hade använts för att uppnå den målsättningen. Det (tre raka fullsatta hemmamatcher de tre första omgångarna) hade varit ett sådant statement att bygga vidare på resten av vintern att det inte hade spelat någon roll om just den matchens biljetter hade sålts extremt billigt.
Jag tycker det generellt är dåligt att ge bort biljetter, eftersom det ofta betyder att den som får biljetten inte värderar den så högt och därmed ibland inte utnyttjar den eller ser till att den blir utnyttjad. Men att kraftigt rabattera denna matchs biljetter långt i förväg och tydligt tala om det många gånger i flera olika forum hade jag tyckt varit en bra start för att få mycket publik till matchen.
Den finska aftonen är bra, men det är för lite för sent. Jag tror man kommer gå miste om ett gyllene tillfälle att verkligen trampa gasen i botten den här säsongen.