MTCluben Tackar vet jag när AB+ hade 2 för 1 på shl-sittplats.

Metallica Nej, Översten hade sagt: “Det är inget över att fundera över”.

PuckOut

PuckOut Undrar i vilket skick Bouma kommer hit

Jag kan förstå de som är positiva till värvningen men tror att det är risk att man baserar den känslan på PJs beskrivning att man får in tyngd, energi och en hårt arbetande forecheckare som ska väcka våra poängspelare.

Jag misstänker att det kommer skilja ganska mycket på det PJ beskriver att man ville få in från det vi faktiskt kommer få hit. Han var skadad i slutet av förra säsongen och har inte spelat match på många månader, har han ens kört någon försäsong? Att han skulle komma hit i fysisk kanonform känns som rent önsketänkande, också baserat på att Redhawks-fans tyckte han såg seg och otränad ut hela förra säsongen.

Ja Bouma ska ju kötta och det ska han väl klara av även om han inte varit så mycket på is, Nu ser jag inte Bouma som en spetsvärvning utan som en jobbig jävel som vi behöver. Visst han får plocka massa poäng också, men det är inte som poängspelare jag ser honom, utan en rejäl kropp som ska göra det svårt för motspelarna.

Eftersom PJ ville ha in ett energiknippe så är det ju ett måste att han är bra tränad.. njae jag får en olustkänsla kring det här med hans fysiska status.

Väntar bara på att PJ kommer med ett uttalande “- Bouma får vänta på sin debut då han behöver träna för att komma ikapp rent fysiskt”.

Det skulle inte förvånas om PJ sa så.

PuckOut Väntar bara på att PJ kommer med ett uttalande “- Bouma får vänta på sin debut då han behöver träna för att komma ikapp rent fysiskt”.

Han blir trött ibland men det visste vi. Det ska va så.

Törnqvist har fått någon form av skada (spelar inte i helgen, fler undersökningar skulle ske), med det sagt, så har vi bara 12 ordinarie forwards. Känns jäkligt skönt att vi får in en 14:e forward i och med att Bouma anländer till laget på måndag.

Verkar som att det är fri jakt på Linköpingshuvuden. Först Leier och nu Ljungh. Ett under att Ljungh inte fick hjärnskakning efter igår.

Såg att Broc:en fick ett riktigt SAAB-attribut på skallen efter segern mot Malmö. Va de din gamla störtkruka Sillen?

5 dagar senare

Jag ställer frågan igen ifall någon läser och har koll på följande:

Om du som privat person köper supporterprylar och merch på LHC Shopen, hur mycket tillfaller egentligen LHC som förening (% sett)?

13 dagar senare

Hoppas att man hinner kränga många biljetter till lördagsmatchen. Även om Timrå inte drar folk så finns det goda förutsättningar.. Helgen direkt efter löning och med flertalet vinster på hemmais.

Ni hittar mig på läktaren iaf. 🍻

När tror vi att Greco debuterar då, han landar den 1:a november. Bortamatch mot IKO den 2:e november, får vi se honom på isen då månne?

Edit: Migrationsverket ska säga sitt också kom jag på, och först när han landat i Sverige om det blir som för Bouma då. Jaha, då är det ju lördag 4:e november hemma mot SAIK, eller mer troligt efter novemberuppehållet.

Lukkinen

Vi ska till Linköping en sväng på höstlovet, vilket tyvärr inte tajmade med någon hemmamatch. När jag såg att Greco ansluter den 1:a så tvingade jag dock familjen, bestående av en fru som håller på Färjestad och två helt hockey-ointresserade barn, att ta omvägen förbi Oskarshamn för att gå på hockey. Han får banne mig vara spelklar den 2 november! 😎

Vill inte förstöra stämningen men corren skriver såhär:

“Anthony Greco, som med sin speed och målfarlighet är tänkt för en offensiv och producerande roll, anländer till Sverige 1 november. Det är mycket tveksamt om han med pappersexercis och nödvändigt klartecken från Migrationsverket hinner bli spelklar redan till matcherna mot Oskarshamn (1/11) och Skellefteå (4/11). ”

Rosa matchen på lördag med aktiviteter till stöd för bröstcancerforskningen. Tycker det märks även i kringarrangemangen i och kring arenan att det blåser nya, pigga vindar i föreningen sen Stålhammar tillträdde.

https://www.lhc.eu/rosamatchen

För den som vill ha en påminnelse om att spelare också är människor rekommenderas Beckham på Netflix. Två avsnitt in och riktigt bra så långt!