köttet wroteOm vi nu leker med tanken att hästen trots allt skulle ta sig upp så är det ju ingalunda någon självklarhet (hur jävligt det än känns att skriva det) att vi är någon storebror så där väldigt länge. Det var några år sen vi kunde räkna oss till den verkliga toppen av serien. Den här säsongen skulle behöva bli den som tar oss tillbaka dit upp. Annars är det nog fan risk att vi, i vårt hypotetiska scenario, plötsligt slåss om mittenplaceringar med våra gamla antagonister i norrköping. Nu ska jag gå och spy! 8)
Ja, som läget är just nu så känns det ju inte totalt omöjligt. Även om det känns så varje gång man går igenom deras laguppställning som knappt har en enda riktigt etablerad topp spelare på allsvensk nivå sedan innan. Men hårt jobb kommer man långt på antar jag... Kan inte låta bli att tycka det känns lite kittlande i nostalgifaktorn att tänka på östgötska derbyn i framtiden i SHL, vissa lag älskar man bara att "hata". Tror SHL för våran del skulle vara rätt tråkig t.ex om HV åkte ur, även fast man blir skadeglad varje gång det går dåligt för dom, så skulle vi förlora på om de åkte ur är jag rätt säker på. Som sagt, samma för Brynäs om Leksand åkte ur, osv osv... Vad hade NHL varit utan klassiska bataljer mellan "hatlag" genom åren som Montreal mot Toronto, Chicago mot Detroit, Rangers mot Islanders, Calgary mot Edmonton, Penguins mot Flyers osv... Tror det skulle ge ett uppsving i intresse och engagemang till denna stad som saknats more or less sedan hysterin när vi gick upp (såsom första åren i CC då det var slutsålt i princip varje hemmamatch), då vi vara ansedda av alla större blaskor som en av landets mest hockeytokiga städer i engagemang och drag på läktarna. Saknar det i LHC anno 2014. Det känns för mätt och avslaget på för många håll bland medel svenssons i denna stad, utöver den "coren" som finns kvar, och då har vi ändå inte lyckats ta det där guldet än... Något behövs för att väcka denna stad! Skulle vara spännande att se vad som hände om hästen gick upp, vad reaktionen skulle bli överlags i denna stad.
http://www.hockeysverige.se/2014/09/30/succenykomlingen-fortsatter-vinna/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite OT här, men här har ni min favorit "rivalry" genom tiderna, Detroit mot Colorado. Får gåshud än idag när man tänker tillbaks på alla matcher man satt som fastklistrad framför teven med en puls på 180 varje match man såg mellan dessa lag. Blir nog att leta fram gamla VHS band man har inspelade mellan lagen och föra över till DVD skivor framöver... Har en massa gamla LHC matcher också som jag måste ta tag i och spela över nångång...
Sevärt, får dom som gillar hårda tag i hockey ---> https://www.youtube.com/watch?v=-PTxDIfrht4" onclick="window.open(this.href);return false;