sorsek wrote
Det var just den jag tänkte på och vill man konspirera lite så rycker han lite i sista halmstrået kanske. Men det kanske är rätt i alla fall, jag vet inte.
Det kan mycket väl vara rätt men det framstår som lätt patetiskt när det är ett lag som har sin överlevnad i serien att vinna på en inställd säsong som driver på i frågan. Hade varit mer värdigt att hålla klaffen och ta rygg på övriga lag.
Fast givetvis hade jag hoppats på en inställd säsong om LHC hamnat på plats 13. Men lik förbaskat hade jag tyckt det varit fånigt om Pajen gråtit i pressen om hur hemskt det är att åka buss eller åka till Stockholm.
Sprita händerna, knyt dom i fickorna, bit ihop och kör. Om spelarna beter sig vettigt så utsätter de sig inte för större risker än vilken Svensson som helst som går till jobbet eller skolan (säger jag utan att ha medicinsk kunskap, men det har å andra sidan inte Tjomme heller). Tills dess att vi slutar med att gå till jobbet så är det bara att rätta in sig i ledet.
Om andra sidan lagen som har något att förlora (de som ska spela slutspel och riskerar tappa viktiga intäkter) tycker att det är läge att ställa in, då kan Tjomme jubla och haka på...