jonas67 wrote
Personligen tycker jag han svarar riktigt bra på frågorna. Relativt sakligt och konkret hur han upplevde det utan att kasta en massa onödigt skit kring sig.
Att hans egen syn på situationen är en annan än vad vi fans och LHC har är inget konstigt, så är det alltid när man bryter... Vad ska han säga som svar på frågorna som vi alla skulle tycka duger och är bra? Ska han ljuga och säga att allt var perfekt i LHC för honom och att han trivdes med precis allt?
Som spelare var han klart underkänd men i min bok får hans svar klart godkänt... 😉
Förstår precis hur du menar och respekterar din uppfattning (givetvis). Kan till en viss del hålla med dig, men samtidigt tycker jag att man ska avhålla sig från att i offentligheten använda negativt laddade värdeord om sin tidigare arbetsgivare. Exempelvis ”inget go i grupp och ledning” eller ”det var en rebuild som inte klaffade så bra” eller ”det var en massa förluster och då är hockey tråkigt”. Det sistnämnda är ju såklart sant, men vittnar ändå som jag ser det om dålig karaktär att ”ge upp” när det tar emot.
Hade räckt bra med att konstatera att det inte blev någon riktig kemi mellan honom och LHC och sen fokusera på hur bra det funkar i DIF. Kul för honom.
Glad Mylläri trivs i DIF, han får gärna stanna där.