[mention]Ghoul[/mention] precis så!
Blir rätt ofta gnäll på G tycker jag. Förvirrad leksing som hamnat fel och vägrar ta av sin matchtröja. Eller andra supportrar, som iofs är där för Cluben, men som gnäller över att folk står upp eller sjunger och är högljudda. Det är hockey och inte tennis för det första och för det andra är informationen på biljettsidan glasklar kring vad som gäller på sektion G.
Flaggförbudet och tystnaden kring det är helt obegriplig, jämför gärna med Luleå och deras reaktion kring sitt förbud.
Kring kommunikationen i övrigt vilar en tung känsla av ”Bagdad Bob”, desperata försök att med klämkäcka oneliners förmedla en bild av något som inte existerar. Upplevde en enorm uppryckning kring all kommunikation i och med förra säsongen, men nu har det kört fast i något slags desperat förnekelse. Inser det är skitsvårt i ett kärvt läge att kommunicera positiva budskap. Men det blir liksom fel med ”nu tar vi nya tag och blickar framåt mot nästa match och 3 poäng” när man inte kommunicerar HUR det ska gå till. Typ halva serien är spelad, det finns uppenbart ingen hemlig formel med träning, laguppställning eller strategi som plötligt kommer att ge effekt. Kommunicera HUR, VAD och VARFÖR. Det är enkelt vara läktarcoach såklart. Men det har ju funnits vitt skilda uppfattningar hela säsongen mellan er som är riktigt erfarna här på Bullen och hur laget spelat och formerats under tränarstaben. Ska vet vara stadenslag så börjar det bli hög tid att staden, dess supportrar och laget och dess ledning får en gemensam bild av vad som händer och hur planen ser ut.
När det gäller treårsplanen till exempel så är det slutliga målet kommunicerat, men hur ser vägen dit ut?
Jag tyckte att intervjun med Roger i Corren nyligen avslöjade en hel del om Cluben och dess ledning. Ekström säger att ”vi måste skapa regler kring hur vi hissar tröjor i taket”, reportern svarar ”det trodde jag att det fanns” varvid Roger svarar ”det trodde jag också”....
Var är kaptenen? Rorsmännen och navigatören. Vart är vi på väg? Hur tar vi oss dit? Hur lång tid tar resan och vad kostar den?
Lite insight i vad som händer vore trevligt. Då är det mer sannolikt att staden och laget blir ett.