Ge någon ett SHL-lag och en tillräcklig hög med pengar så kan vem som helst värva "stjärnspelare".. Jag tror inte Hemlin är vad som lockar spelare till LHC utan klubben i sig självt. Tack vare dom senaste säsongernas misslyckanden är nu LHC's status avsevärt mycket lägre än tidigare.. Även ekonomin verkar vara sämre. Då behövs någon som kan bygga LAG. Det tycker jag inte Hemlin direkt bevisat att han kan.
Dessutom vill jag se yngre hungriga spelare till nästa säsong (Everberg är väl ett bra exempel där jag undrar om vi ens var med och högg?). Denna sorts spelare som vill framåt i karriären borde LHC kunna locka genom att visa på vårt målsnitt (och iaf i teorin offensiva spel).
Jag gillar att man tar in spelare som Kolarik också men värvingar som Laxen, Rohdin, Almtorp hade jag gärna bytt ut mot (lönemässigt liknande spelare som) exempelvis Rasmussen (Växjö plockade honom från AS, troligtvis relativt billig fram tills nästa år då hans nya kontrakt tar vid), William Karlsson, Ted Brithén, Alexander Wennberg, Pontus Åberg, Johan Ryno osv osv.. Detta är spelare från AS som vem som helst kunde se potential i. Mig veterligen visade vi knappt intresse för någon av dom?
Samma sak gäller på backsidan. Det finns mängder av backar från exempelvis allsvenskan som jag tror hade kunnat balansera upp vår backbesättning inför den här säsongen.
Jag vill ha en sportchef som överträffar ens förväntningar (obs inte förhoppningar). Personen i fråga jobbar ju med laget heltid och bör kunna skaffa sig en tydlig uppfattning av vilka spelare som behövs och sen komponera ihop ett lag utefter den planen. Jag ser inte Hemlins plan?
Jag är trött på att hoppas på Dennis Rasmussen men få Stor-honken. Om ni förstår liknelsen.