ÄNTLIGEN!!! Så kommer man in på denna sida igen... Har admins tagit semester eller vad är det frågan om? Inte kunnat komma in sedan webbplatsen flyttades till nya servrar och mitt autologin försvann, skickat efter nytt lösenord och allmänt hjälp på mail, men inget svar, noll nada. Tillslut efter otalig tidslöseri i letandet i min mail hittade jag ett random lösenord från när man blev reggad här för ett par år sedan, men då gick det ju inte att logga in pga verifieringsproblem. Jesus vilket strul. Aja off topic, frustrationskontot svällde över lite i värmen...
Jahopp, vad har man missat här då? Taffe in, Arla ut... Bra att Helber bara signade Taffe på 1 år iom han hade en skaplig decline förra säsongen mot året innan då han var i toppen av AHL's poängliga och uttagen i All Star m.m... Tappet av Arla tar jag inte med överdriven stor sorg. Visst han gjorde 71 pytsar förra året, dock inte en chans att han skulle gjort det iår och han har en förmåga att försvinna när spelet blir lite tuffare och tajtare, t.ex slutspel. Bättre att göra som LA Kings och bygga ett lag för just SLUTSPEL, lite skitsamma vart man hamnar under grundserien (bara man kommer till slutspel givetvis) och jag står fast vid att jag hellre ser LHC spela en fysisk och tillknäppt hockey, vinna matcher med 2-1, 3-1, 1-0 osv istället för som denna säsong i stil med 7-6, 5-4, 8-6 osv. Alltså så gör det inte överdrivet mycket om vi inte hittar någon som kan göra 70+ poäng i SHL till nästa säsong, sålänge försvaret tajtar till sig och inte gör ännu en rejält floppsäsong (som var den sämsta sedan debut året 99 i insläppta mål).
Gillar att Taffe är stor och tung, värva in en till bjässe (som helst kan lira också då), nog med dvärgar nu... Tänk om spelidèn som LHC haft så många år med mindre "lirare" som ska passa pucken minst fjorton ggr innan den läggs in i mål, det behövs kraft också för att vinna det där guldet.
F.ö så tror jag att Mike Helber dansade och hjulade av lycka när Jeppe P drog till Flyers, snacka om jackpot att få 2 mille (speciellt om det enligt uppgift en halv mille för Arla var vad LHC tyckte var som en "godtagbar" ersättning?) för en spelare som antagligen inte ens hade varit ordinarie kommande säsong. Dock känns det väldigt vågat att inte värva in någon ersättare för Bäckman, visst han såg inte ut att vara så mycket för världen alla gånger men tror han kommer saknas mer än många tror. Han åt upp många minuter per match... Vem ska ta över dom nu? Hultström? :lol: