Kul att det händer lite här i sillytråden! Både för att det faktiskt har hänt något och för att man får lite att läsa och reflektera över! Till att börja med måste jag säga att det är kul med Jeppe P-nyheterna. Jag gillade Järpen men någon stabil SHL-back är han inte än på några år (små rinkar passar nog honom bättre. Är nog den tusende som säger det.). Två miljoner är däremot gött, och om lika mycket till kommer in iom Vrana är det goda nyheter!
Denna tråden är visserligen inriktad på denna Silly men jag måste ändå passa på att flika in med lite grejer. Som LHC-supporter har man ju vant sig vid Hemlins sätt att bygga laget och man har ju inte sett något annat. Nästa år får vi det. Nästa sportchef får då dessutom inte mycket av "Hemlins LHC" kvar att bygga kring. Arlbrant drar, Kolarik lär göra detsamma, Vrana sticker antagligen och Rahimi lär dra till sig intresse om han fortsätter som han gjort. Därtill har vi Mange, som med största sannolikhet går i pension efter denna säsong. Almtorp, Salle, Sundh och McDonell har jag svårt att tro att de blir kvar, av olika anledningar, och Hultsröm får nog en sista chans i år. Sjögren har dragit till sig intresse och trots att han har kontrakt lär han bli svår att hålla om ryssarna viftar med pengar framför ögonen på honom och Helber.
Jag vet inte heller om jag tror så mycket på att melin blir kvar, oavsett resultat. I nuläget saknas en center (och enligt många en back) från att vara en riktig utmanare, och även om man "bara" värvar en center lär LHC ha ett slagkraftigt lag som är att räkna med. Nästa år kommer man ha betydligt mer att göra, och frågan är om man inte behöver stålarna mer då än nu. Självklart ska man satsa på den där centern, och om man behöver en back i november ska man heller inte fega undan, men nästa sommar sitter LHC rejält i klistret som det känns just nu. Kan man då signa någon center på ett flerårskontrakt i år är det väldigt bra för clubens framtid. Jag förstår om det där mest blev skitsnack men situationen är oroande och med tanke på hur spänd man är idag tål det att tänkas på.