Stig H wroteTycker man borde försöka hugga på omark om det är så att han vill till Sverige.
För övrigt så börjar man fundera på vilka spelare det är som har svårt med lite vinnarskallar i truppen som vill vinna och skäller om det inte funkar... Är ju inte så många kvar sen Jämtin o norrena försvann. Vilka är järngänget i mysfamiljen?? Engstrand, lorentzon, Bäckman, Sebbe, lindhagen, Mange???? Känns väl som det bara är Sebbe som kommer spela kvar nästa år och det kanske inte är fel med lite nya röster i omklädningsrummet! Sen tror jag iofs inte Mange tillhör dom som inte kan ta kritik. Men man undrar ändå var problemen ligger och det är som sagt inte många kvar sen gnället om stämningen för två år sedan
Nu hamnar ju denna diskussion i två trådar, lite olyckligt. Du har nog ett par rätt dina gissningar, men nu raddar du ju upp Sebbe och alla Linköpingskillar.
Men Lorentzon? Varför tror du det?
Han är nog en av de sista som gnäller! Tror jag.
Denna "konflikt" har ju också historiskt handlat om hur pass fysiskt man skall spela. Förr gången var det Norrena, Jämtin och Laumann (dessa två var ju kompisar) det gnälldes det på. De röt till när de tyckte andra spelade för mesigt och utan vilja.
Såklart tog ju ledningen med Hemlin i spetsen mesarnas parti och vinnarskallarna försvann.
Köttet>>
Hörde du några namn?
Sebbe vet jag ju va inblandad sist, så det är ju inte otippat att han är det forfarande. Det är därför han är helt diskvalificerad som lagkapten enligt mig.
I sammanhanget är det intressant det Wikegård säger att det var så patetiskt att ingen stod upp för Sebbe när han blev huvudtacklad.
När han själv tacklade Kahnberg var det två spelare som stod upp för honom. Jämtin och Laumann var direkt inne på isen och skyddade honom från Frölundaspelare som ville åt honom. Men dom var han själv väldigt delaktig i att få bort och en av hans kompanjoner i den konflikten, Figren, stack till hans modersklubb.
Isn't It ironic...