Sorry för sent svar.
Bloodandashes: Säcken har ju ändå en meritlista och faktiskt lyckats med något. Det har inte Tangnes.
Little och Hardt är spelare som allsvenska klubbar och möjligtvis timrå/aik skulle värva. Finska ligan håller inte SHL-klass så att visa stats eller youtubeklipp där spelare framtälls som bra håller inte då finska ligan är en brödliga jämfört med SHL.
Vad gäller värvingarna så står jag fast vid att det är nedflyttningsvarning på dem.
Little och Hardt är inte klass och inget man kommer komma långt med.
Tangnes är en vandrande otur. Till och med Montén hade varit trevligare.
Rautio har haft hjälp av Sveriges mest minutiösa försvar och har trots det endast visat hyfsade stats. Nu får han spela framför en riktig hönsgård till försvar.
Fredric Andersson hade ju en trevlig arbetsmoral, men medans ssk "mobiliserar" så skulle han lirat i fjärdekedjan även där. Han håller inte mer än allsvensk fjärdecenter i ett lag med ambitioner. Han får ha hur bra inställning som helst, det hade Albin också.
Jag har aldrig under silly season tänkt att laget kommer bli dåligt, där har jag alltid haft bra känslor. I år är jag dock mycket orolig.
Jag vill poängtera att ingen skugga ska falla över många av de som är kvar i laget då jag anser att vi har väldigt duktiga spelare som tack och lov är kvar: Rahimi, Kolarik, Högberg bl.a.