bloodandashes wrote1. Hardt - Sjögren - Arla
- Little - Ny - Kolarik
Hoppas på det här.
Sen kommer Melins favoriter Salle och Almtorp placeras i 3e linan med McDonell.
Vrana kommer få harva i 4e linan med Sebbe och Rohdin.
Jag tror att tanken i lagbygget är nog samma. Tänker då främst just på att Little och Kolarik ska spela ihop då, Kolarik är ju mer utav en sniper och Little är, vad jag kan minnas, en full god framspelare (gjorde väl 30+ assist både i allsvenskan för Västerås och i elitserien för AIK). Dock är båda som sagt väldigt små av sig i växten, där kommer nog Sjögren in i bilden med sin storlek att skapa yta åt dessa lirare. Och där har vi nog vår första femma.
Hardt känns mer som en spelare för andrakedjan. Han verkar även han vad man läst sig till och sett i highlights, likt Kolarik, vara mer av en sniper av sig i sin spelstiil och som någon skrev, mer beroende av att ha en spelfördelande kedjekamrat som kan lägga fram mackorna. Därför har jag svårt att se att han och Kolarik kommer lira i samma, det blir för mycket "one man show" isf misstänker jag.
Jag tror fortfarande hårt på att Arlbrandt är förlorad till nästa säsong, vilket i mina ögon inte är en katastrof för LHC, sålänge de kan casha in ordentligt på att lösa ut hans kontrakt. Med den flytten så får Kolarik en större roll och promotas till 1a kedjan, vilken kan sporra honom att förlänga även när hans nuvarande kontrakt går ut, att få stå mer i rampljuset. Om Arla försvinner så är det ett ypperligt läge att ändra vårt grundspel än mer (som kommer bli än mer tydligt om Mange även lägger av, då lär det fokuseras än mer på defensiven till nästa år misstänker jag. Bergsten skrev någon liknande på sin blogg nyligen som han hade fått indikationer kring. En ny andra center + ersättare till Arla kommer behövas signas då, och då hoppas jag verkligen på att få in mer tuffare, "orädda" spelartyper med skin på näsan som trivs framför motståndarnas mål. Jag tycker inte att vi nödvändigtvis behöver leta efter spelare som ska kunna matcha Arla's galna poängproduktion från förra året och "finessa" spelstil. Som jag skrev häromdan här också, så hade vi haft ett bättre försvar så hade vi inte behövt en så enorm produktion från våran första femma såsom PP.
Jag är fortfarande mest spänd över hur backsidan kommer se ut till nästa säsong, minst en "Hävelid" typ behövs verkligen i detta lagbygge. Skulle gärna se en återkomst av Henrik Tallinder, t.ex. Som sagt denna säsong så slog vi klubbrekord i mest gjorda mål genom tiderna, men samtidigt så släppte vi in näst mest genom tiderna (bara första flopp "en skam för elitserien"-säsongen släppte vi in mer) så är rätt uppenbart vart vi behöver förstärka först och främst. Har vi en bra defensiv, så behöver vi inte nödvändigtvis ha både Kolarik och Arlbrandt i varsin kedja kommande säsong.
Vrana bör definitivt få alla chanser i världen att spela i 2a el 3e kedjan till nästa säsong. En spelare av hans kaliber och "upside" är det döden att lira i 4e kedjan. En "ny Nermark" vill vi inte se i misshandeln av utvecklingen, tack. Och ja sist men inte minst, spelar Almtorp och Salomonsson högre än 3e kedjan nästa säsong så hoppar jag nog i stångån av frustration. De hör inte hemma högre upp på denna nivå... Ganska sjukt att vi tog oss till semi med de två i en av våra s.k "scoringlines" :roll: