Så här borde det se ut till hösten (med lite verklighetsanknutna drömmar):
Högberg
Rautio
Känns helt klart bättre än uppsättningen Engstrand, Andersson, Tarkki. Framförallt känns den jävligt spännande och mycket lovande. Högberg ska bli riktigt kul att följa nästa säsong. En stor, tät, modern målvakt som inte släpper returer har jag längtat efter ett tag!
Mange/Värdig ersättare - Dahlström
Henrik Tallinder - Jonas Junland
Daniel Rahimi - Mark Matheson
Ny – Junis/Hultström/Pettersson
Inga konstigheter, ser ganska trevligt ut tycker jag.
Little – Morin/Zacke/Någon annan - Kolarik
Vrana - Sjögren - Arlbrandt
McDonell – Karlsson - Sundh
Salle - Almtorp - Rhodin
Blomberg
Little och Morin/Zacke/Någon annan istället för Hjalmarsson och den centern vi aldrig hade denna säsong
Hyr vi ut Arlbrandt så måste det vara en bra affär = att vi sportsligt ska tjäna på att tappa den poängstarkaste spelaren i klubbens historia. Frågar ni mig tycker jag att vi ska ha så pass mycket pengar att vi har råd med typ två något billigare spelare.
Forwardbesättningen är med ovanstående uppställning typ samma som när vi avslutade säsongen. Dock bra mycket vassare än när säsongen började. Vi kan inte begära att Little ska vara lika bra som Hjalmarsson men en ny toppcenter kommer att göra otroligt mycket. Vrana är ett år äldre och SKA in i någon av toppkedjorna. Jag har förstått att pengarna inte räcker till mer än så här och ser det ut som ovanstående så är jag nöjd. Totalen tycker jag då blir bättre än förra säsongen – pga att vi får en center till Kolarik och att Vrana visar vad han kan.
Tanken är dock kittlande på att hyra ut Arlbrandt och ersätta honom med en bra forward och en till bra center. Då skulle vi få en vassare center till tredjekedjan där Kent McDonell huserar – Som onekligen har ett väldigt trevligt skott.