Slänger in min önskelista i årets tråd och kompletterar med lite nya namn. Är ju smärtsamt tydligt att det vi behöver är ledande spelare som bevisligen kan leverera i SHL/annan toppliga. Jag skulle verkligen gilla att ta in up-and-comers från AS men som jag ser det kan vi fylla en tredje/fjärde med spelare från befintliga trupp och snarare fokusera på att landa namn till första två backparen och forwardslinorna. Jag tycker vi är minst en toppspelare kort till första linorna. Saknar även ytterligare en hård jäkel. Inte lika lätt att hitta den typen i SHL så vi får hoppas att Hemlin scoutat den spelartypen när han varit över.
Mattias Janmark - Perfekt ersättare till Hjalle som jag tar för givet lämnar för NHL. Janmark är drafad av Detroit och de är ju inte kända för att ta över sina spelare förens de spelat ett VM typ vilket Janmark har potential att göra nästa år. Har även haft Melin som tränare och han brukar ju vara omtyckt av sina gamla spelare.
Martin Johansson - Fått sitt genombrott iår efter att ha haft det jobbigt några säsonger. Har speeden för att på egen hand kunna skapa farliga lägen. Perfekt spelare för en andraline om han fortsätter att utvecklas.
Klas Dahlbeck - Klockren partner till Mange. Har inte fått chansen i NHL och kanske är sugen på att få en mer ledande roll igen.
Patrik Zackrisson - Med en ordentlig försäsong i kroppen är Zacke den optimala andracentern i vilket lag som helst.
Andreas Thuresson - Blir bara bättre o bättre IMO. Vore en riktigt bra spelare till 1:a eller 2:a,
Victor Bartley - Var grym i Rögle och har fått chansen i NHL men är inte 100% etablerad. Vore en riktig klassförstärkning till vår backsida.
Anders Nilsson - Riktigt riktigt bra i Luleå men inte fått spelet att stämma i USA. Kanske dags att vända hem igen?
Dominik Granak - Bäckmans ersättare. Var bra både i FBK och Rögle senast han var i SHL.
Mikael Tellkvist - Grym säsong i KHL iår. Kanske sugen på att komma hem och lära upp Högberg. Verkar vara en bra kille som har massvis med rutin. Skulle vara en stabil keeper i vilket shl-lag som helst.
Shawn Lalonde - Intressent beskrivning på EP. Känns som exakt den back vi behöver. "Lalonde has all-around ability. He can play a physical game, but also put up some goals and points. Is a quality teammate."
Oscar Eklund - Tyckte han spelade ett extremt stabilt 2-vägsspel i DIF och verkar inte ha blivit direkt sämre i Finland. Kanske vore något för ett andra backpar?
Det är helt klart mycket svårare att hitta/komma på bra offensiva spelare men som ändå har det där "go:et" som man skulle vilja få in. McDonnel har det och kunde vi hitta en eller två jänkare till med samma typ av driv vore det verkligen toppen. Drar lixom med sig hela laget.
Ny-Sjögren-Kolarik
Arla/Ny-Ny-Vrana
McDonnel-Himelfarb-Salmonsson
Sundh-Karlsson-Rhodin
Mange-Ny
Junland-Ny
Rahimi-Jeppe/Dahlström
Ny/Högberg
Hultström åker ut på lån en säsong till och utvecklas vidare. Dahlström och Jeppe kamperar om 6:e backplatsen.
Ut: Lindhagen, Nermark, Fish, Almtorp, Hjalle, Grillfors, Mathesson, Tarkki, Engstrand, Hagelin,
Vore extremt tungt om Mange slutade. Han är ruskigt viktig för oss så tappar vi honom har vi rejäl uppförsbacke. I