Ja, tack! En sak är säker och det är att han aldrig skulle tillåta den slapphet och loja glidarstil som präglat årets LHC. Han skulle fan smälla nån på käften om de uppträdde som LHC gjorde i första perioden i går. Att han är en duglig matchcoach(=1000ggr bättre än Melin) är ju ingen nackdel.
Annars bönar och ber jag om en stor center på minst 190/110 som kan behandla pucken och gillar att utnyttja sin fart. Han får gärna var kompetent nog att peta Sjögren som förstacenter också.
Angående spelarbudget så behöver man inte räkna jättelänge för att se den enorma skillnaden idag mot för några år sedan. Tänk uthyrningspengar från Ryssland + Stenbäck-pengar + över 7000 i snitt + större sponsorintäkter(högkonjunktur) så får man ett hum. Men med det sagt så får man ju se till att göra det bästa av det och jag tycker ändå att det finns några saker från årets trupp att ta fasta på. Högbergs genombrott är ju smått sensationellt och när man ser honom täcka mot första stolpen blir man ju nästan tårögd. Han är the real deal helt enkelt.
Sjögren har varit mycket bra och var ihop med Högberg vår bästa spelare i slutspelet, enligt mig.
Kolarik och Arlbrandt ska man kanske sänka förväntningarna kring när det börjar nalkas slutspel nästa gång. De är ju skickliga på många sätt men de leder knappast ett slutspelslag mot ett guld. De bär inte LHC när laget har det tungt. De är helt enkelt inte tillräckligt starka vare sig fysiskt eller mentalt, men som rollspelare kan de bli oerhört nyttiga nästa säsong. Alla lag behöver spelare som vet hur man sätter pucken i nät.
Slutligen så skulle jag vilja diskutera Hultström. Jag håller med om allt som har skrivits här om honom. Han har varit allt för svajig och bjudit på allt för många misstag men gjorde ändå ett hyfsat slutspel när han fick chansen. Allt som allt, klart bättre än Pettersson i år. Det som ororar mig är att han ska gå till en annan klubb och blomma ut där. Lex Lauritzen, Olausson eller Ville Vahalahti som nämndes i en annan tråd.
Så, om alla vill vara så goda och vara kloka INNAN denna gång: Vad gör vi med Hultström?