East wroteSäg att vi får in Bäckman istället så går det på ett ut?
Även om Bäckman producerat bra tidigare och på något vis fick sjuka siffror i +/- i fjol så har han aldrig burit laget på det sättet Junland gjort i år, missminner jag mig inte så kritiserades han även stundtals i fjol för sitt valpiga spel till och från. Sedan har vi ju kemin med Rahimi som är oslagbar, få förunnat att klicka så bra ihop ute på isen.
Så det skulle inte vara något lätt roll för Bäckman att axla, men med det sagt så bör man ju tillägga att potentialen finns ju onekligen där.
Kanske är det just en sådan roll som Bäckman egentligen hade behövt ha innan han tog klivet över, där man tydligt ser att han är härföraren bland backar ute på isen.
I det stora hela så behöver det ju inte betyda att försvaret blir 'sämre' bara för man ev. tappar en av SHLs bästa backar och ett av SHLs starkaste backpar, några har ju redan påpekat här på bulletinen ett flertal gånger om att de inte alls gillar konstellationen i övriga backpar.
Får man samtliga backpar att klicka där man har olika styrkor och en bra mix helt enkelt så kan det slå väl ut.
Vi leker med tanken att Rahimi och Junland sticker över till NHL, Mange slutar och Granak jagar större pengar. Efter mycket om och men så landar Emvall: Bäckman, Dahlbäck och bröderna Lauridsen.
Skulle ni vara tillfreds med denna backuppsättning:
O.Lauridsen - Bäckman
Dahlbäck - Forsling
Karlsson - M.Lauridsen
Dahlström
(Hansson, Carlsson - J20)
Personligen tycker jag det onekligen ser spännande ut, nackdelen är dock att inte en jävel är rightare och rutinen lyser med sin frånvaro. Men unga och hungriga LHC, känns fräscht.
Bara för att klargöra om någon vet, är Junland bunden till St. Louis? Eller får han fritt välja och vraka mellan anbud från NHL-klubbar om de visar intresse?