Det skulle kännas otroligt surt om zacke gick till någon annan klubb än oss men det som talar emot rykten är väl att BORDE inte LHC ha haft bra kontakt med honom om det är aktuellt med spel i SHL INNAN man signade Taffe. Sedan att näste man med kontraktsförslag var Adam Hall och zacke där heller talar väl också emot ryktena ännu mer?
Om det nu är så att zacke vill lira i SHL så sitter vi ju inte så lägligt till. Skulle vi peta ner Sjögren till tredje linan? skulle zacke lira på kant i tredje linan? Vi skulle antagligen få överflöd av top6 spelare enligt mig och det är inte bra om andra spelare tätt inpå får orden "du kommer tyvärr inte spela i andra-tredje kedjan utan i tredje-fjärde." risk för "irriterade" spelare? Nej, är man beredd att ändå lägga ut mer pengar så tycker jag man ska hugga på Tallinder istället!
Det ända som talar för att Zacke KANSKE skulle kunna värvas till LHC är om Helber och co fått höra ifrån Washington att dem vill att Vrana ska komma över och lira i deras organisation direkt. Då frigörs väl en tänk bar plats i en tredje, kanske andra kedja. Meh, är skeptisk. Sitter faktiskt och hoppas att zacke väljer KHL spel och inte någon annan SHL klubb. det trodde jag inte ... 🙂