Detta lag går på is säger Helber. Då tycker jag så här om lagdelarna:
Målvakter: Högbert/Rautio är på förhand ett bättre målvaktspar än Engstrand/Andersson. Starkare än förra säsongen.
Backar: Bäckman ut (samt Lorentzon, Nielsen och Pettersson), Anton Karlsson in. De vi har är jag rätt nöjd med förutom att det är någon back för lite. Mange, Junland, Matheson och Rahimi är klassbackar. Hultström och Dahlström coming men, Anton Karlsson vet jag inte mycket om. Svagare än förra säsongen då Bäckman inte ersatts.
Centrar: Himelfarb samt Lindhagen och Nermark ut, Taffe (delvis F.Andersson) in. Mycket starkare än förra säsongen. Äntligen har vi en andra toppcenter!
Forwards: Arla, Hjalmarsson, Fish, Hagelin och Rohdin ut - Little, Hardt och Miclifikier in. Tycker jag är lite starkare än förra säsongen då vi har tre spelare som kan bidra istället för två. Vidare ser även jag Vrána nästan som ett nyförvärv också då han SKA nyttjas på ett annat vis i år än förra säsongen. Bredden på forwardssidan ser jag som viktigare än den sista spetsen.
Sammantaget: Bättre än förra säsongen med ett frågetecken för antalet backar i truppen. Högberg visade att han funkar finfint med vårt försvar när han fick hoppa in så att defensiven inte ska funka är jag inte så orolig för. Dock är vi riktigt känsliga på backsidan då alla egentligen behövs hela tiden och ingen riktigt kan avvaras. Framåt ser det ruskigt spännande ut. Det var väldigt många år sedan vår sammanlagda anfallspotential var lika vass som det vi kan mönstra i år. SHLs vassaste anfall?