Leffe wroteHoppas inte man återgår till de gamla formationerna när Arla och Sjögren blir friska. Behåll första och tredje formationerna. Sätt in Arla och Sjögren i andra tillsammans med Vrana. Flytta ner andra till fjärde.
Hjalmarsson - Almtorp - Kolarik
Vrana - Sjögren - Arla
Rohdin/Sundh - Himelfarb - McDonell
Salmonsson - Karlsson - Rohdin/Sundh
Fan vad roligt! Vid det här laget har jag lärt mig att inte dra några som helst slutsatser gällande kommande matcher efter en bra insats. Men det var roligt att vi fick se precis det krig vi har efterfrågat - Och titt på fan, det blev tre poäng. PÅ BORTAPLAN! Många var väldigt bra idag. Sen var det faktiskt så att Modo hade riktigt många grymma lägen som kunde/borde blivit mål. Å andra sidan tycker jag att vi hade domarna emot oss rätt så bra, samt att även vi hade några giftiga lägen. Vidare så fungerar sport ofta som så att det lag som vill mest vinner. Pucken studsar rätt oftare helt enkelt, om viljan finns där. Någon skrev tidigare att Matheson imponerar mer och mer, och att han även tar större och större ansvar med puck. Jag håller med. Matheson känns riktigt trygg och börjar även bidra offensivt. Kan man knyta upp honom till en vettig peng till nästa säsong borde man åtminstone fundera på det. Engstrand var grym idag, jag hoppas något fruktansvärt att det kan hålla i sig. Spelar han som idag är han en guldmålvakt. Vrana gör även han en kanonmatch, inte bara för att han gör mål. Den där killen vågar verkligen sticka in huvudet i skiten. Någon skrev att han måste förbättra sin fysik - Det måste han inte alls! Grabbjäveln är 17 år, och står upp riktigt bra fysiskt. Enligt bekanta som gymmar med Vrana ska han vara ett riktigt freak i gymmet. Nu måste han väl ändå få chansen?!
För att återkoppla till citatet om kommande kedjeformationer så tycker jag att det ser mycket intressant ut. Fyra jämnare kedjor där det borfe finnas möjlighet att vissa drar upp andra. Jag skulle dock vilja byta plats på Sebbe Karlsson och Almtorp. Sebbe är en bättre hockeypelare helt enkelt. Det skulle väl vara om Almtorp är för fin för att spela i fjärdekejdan.. Så:
Kolarik - Hjalmarsson - Karlsson
Arla - Sjögren - Vrana
Rohdin - Himelfarb - McDonell
Salmonsson - Almtorp - Sundh
Det vore jävligt spännande att se hur denna uppställning fungerar i några matcher. Rohdin, Salle och Sund konkurrerar om forwardplatsen i tredje. Om Vrana platser som andraforward eller inte har jag ingen aning om, men testa för fan! Slår detta väl ut så har vi en andraforward helt gratis. Detta skulle ge positiva kedjereaktioner i alla underliggande kedjor vilket resulterar i att vi har en fjärdekedja som består av typ Salmonsson - Almtorp - Sundh. Jämför det med Nermark-Lindhagen-Fish, lite skillnad vill jag påstå.