@[raderad]
Hellre en målvakt som åtminstone står i vägen, än en som släpper puckar rakt igenom sig... :?
@[raderad]
"Aldrig" är såklart att ta i. Men samtidigt så är det också så att i många matcher där Engstrand hyllats så har han ändå släppt in billiga mål. Matchen i onsdags är ett bra exempel. Jag håller inte med om att Kahnbergs mål är billigt, det är ett avslut av hög klass. Däremot så var 3-3 en ren tavla. Liksom 3-1 ikväll. En klassmålvakt tar det han ska och lite till. Då håller det inte att släppa in en massa billiga puckar även om man sedan gör vassa räddningar då och då.
Det är för mycket som är dåligt i det här laget, och det gäller även våra målvakter. Vart är viljan? Jag letar men ser den inte hos så väldigt många. En idé med egna produkter är väl att de ska ha någon form av hjärta för Cluben? Att de ska gå i bräschen och visa vad som gäller? Eller har man dom i truppen bara för att skryta med att man är så jävla duktig på att få fram elitspelare? De som borde brinna mest, blöda för klubbmärket, är spelare som Lindhagen, Junland, Bäckman... Varför ser jag inte dessa vara beredda att offra något i varenda byte? De som spelar med störst hjärta, vilja och frenesi i det här laget är en göteborgare och två transatlanter. Det säger mest om övriga laget.