bloodandashes wrotelokalpatriot wroteKul att folk är glada!
Jag önskar verkligen att jag kunde va det.
Tycker det här börjar bli larvigt. 0-7, 8-2, kan vi flytta matcherna till då våra kära lirare är sugna?
Så Hjalles och Arlas bakfylla hade äntligen gått över?
Vi får väl hoppas att de stannar hemma i natt.
Jag har ju skickat hem Laumann från krogen, trots att han va skadad just då. Och han gick hem.
Det gjorde jag på grund av det snack som omgav honom, jag ville att han skulle ta sig i kragen och bli en viktig stomme i clubens fjärdelina. Under många år.
Nu blev det inte så. Och det beskyller jag inte enbart honom för.
Kontentan är.
Baggen va ute mycket och fick mycket kritik för det, trots att han på isen gjorde allt utom poäng.
"Lirare" är ute mycket och det kommer på tal först nu, trots att deras poäng kommer mest i pp.
Det är gulligt ändå. Att vi har skapat en frizon.
Där hårt jobbande och tuffa spelare blir utfrysta. Och supersnälla pojkar som egentligen borde spelat innebandy får göra karriär.
Skön analys att förstakedjan är "supersnälla pojkar som borde spela innebandy" och att det är pga att de påstås varit ute på krogen gör att LHC förlorar matcher med 0-7. För den förlusten hängde ju självklart på de producerande spelarnas ansvar. Jag skulle välja Arla eller Hjalle före Baggen eller Laumann vilken dag i veckan som helst. Krogliv eller inte. Producerande toppspelare växer inte på träd.
Först och främst, det var ett inlägg skrivet i affekt och utan mina sinnes fulla bruk. Snarare i bruk av mitt fulla sinne😉
Så jag håller med om att det finns en hel del att revidera.
Med det sagt så undrar jag ödmjukast om du var lika full när du läste inlägget?
Inget av det du skriver har jag ju påstått.
Var skriver jag att förstakedjan är "supersnälla pojkar som borde spela innebandy"?
Sjögren är en av mina absoluta favoriter, jag älskar hans spelstil. Är inte det uppenbart?
Hjalle tycker jag verkligen har tuffat till sig, tryggheten från Sjögren och drömmen om NHL har givit effekt. Det ger plus i min bok.
Jag talar snarare om våra brunkare. En del av dem sliter på bra, tex Sebbe, men motsvarande spelare i andra lag är tuffare. Inget snack. Min kritik är inte så mycket mot enskilda spelare, men mot vår ledning som medvetet, år efter år, formerar ett så ofysiskt lag som möjligt.
Jag stöter ofta på spelare (hjalle, arla, laxen) ute. Om jag trodde att det direkt ledde till att vi förlorar så hade jag sett till att de inte va ute, då hade jag faktiskt också varit delskylldig då jag satt med dem förra helgen. Jag står väldigt fast vid att vårt största problem är bristen på fysiskt spel och bristen på naturliga vinnarskallar.
Inte några groggbord hit eller dit. Men, i det läget vi är i nu så ser det jävligt illa ut. Eller?
Baggen och laumann är samma person och självklart skulle jag välja hjalle och arla före laumann. Har jag på något sätt antytt något annat?
Jag tog bara ett exempel på en annan spelare som va ute mycket. Onödigt exempel kan jag tycka nu, men jag har svårt att tolka det som att jag ville byta ut honom mot två tredjedelar av vår 1:a lina.
Nej, detta var inte mitt bästa inlägg någonsin. Men din kritik har jag svårt att ta till mig.
Mvh.