Hockeytröjan wroteJa vem kunde tro att det skulle bli 7-1.. Det skulle väl vara jag som noterade 300 gånger pengarna på detta resultat på svenska spel och därmed slantade in 180 spänn. Jävligt skoj! Förutom allt annat kul, exempelvis när Arlbrandt lurade upp Petrasek på läktaren tre gånger i rad, så vill jag slå ett slag för vår nya tredjeline. Fy fan vad hårt dessa herrar arbetade ikväll. Kent Mcdonell är vrålstark och kan inte vara en favorit att möta i en sargduell. Himelfarb verkar komma igång mer och mer efter en tung höst och ser nu riktigt pigg ut. Tack vare dessa breddningsnyförvärv har vi nu även en riktigt vass fjärdekedja. Måhända att det här gick lite väl lätt, men det ser onekligen lovande ut.
Jag vill tacka Daniel Rahimi för 54.000 kr
Engstrand måste sluta chansdyka på lösa puckar som han inte hinner först på. Dock var han jävligt bra i övrigt
Gratulerar till vinsten, önskar nu i efterhand att man hade satt nån liten slant på samma. Hade på känn att det skulle bli en storvinst mot gamle LHC tränaren Bendelin.
Även bara att tippa av hatten för allas våran favorit trollerismurf Arla som har en totalt outstanding säsong. Efter 34 omgångar så har han närmast identiska siffror med en annan gammal favorit LHCare i Huselius från 04-05 säsong då han kassade in 34-14-35-49 innan han fick kicken efter den omtalade landslagsskandalen & därav i princip kostade oss guldet det året.
Arla känns givetvis i princip förlorad till nästa säsong, men oj vad kul det vore om han fick bräcka Loobs rekord & bära LHC långt i slutspelet innan det bär av till KHL, som jag antar är destinationen till nästa år.
Hatten av till en kanonmatch, hoppas på två raka segrar nu mot AIK och Örebro så vi kan garanterat släppa den oroliga blicken mot Kvalserien och blicka framåt, mot slutspel och en fajt om guldet! Hur än hög eller liten chansen är, så finns den ju givetvis där bara vi kommer dit, då man kan dra ett sträck från grundserien och förhoppningsvis chocka de högre rankade lagen, som förra året. Låt oss hoppas att år 2014 blir ett framgångsrikt år! GO BLUE!