Hoppas inte grabbarna i laget läser ditt inlägg stolpskottet och får hybris 😉. Ödmjukhet är ledordet nu. Laget har gjort en (igår) och en halv bra match (mot leksand) och har på intet sätt råd att tro att man är ett topplag som bara behöver ställa ut skridskorna för att håva in poäng.
Örebromatchen blir förmodligen den tuffaste hittills i December och ett desperat Örebro som vanligtvis öser iväg skott mot en Tarkki som släpper retur på allt eller en Engstrand som har förmåga att göra 1-2 tavlor per match låter inte som en trevlig kombination. Lyckas Cluben vinna den vågar jag påstå att man kan börja blicka uppåt på allvar, men jag är ruggigt orolig för ett bakslag. Bortamatch mot desperata bottenlag har aldrig passat LHC.
För övrigt måste jag säga att den som lyft sig mest bland forwards de senaste matcherna är Lindhagen som ser betydligt säkrare och starkare ut. Var rätt övertygad att han skulle ryka till förmån för McDonell men nu vetefan. Ser nog helst en fjärdekedja med Sebbe-Lindhagen-McDonell/Rohdin (beroende på om Kent är tillräckligt bra för att lira i tredje).
Vill också plussa för Lorentzon (Kors i taket!) som faktiskt var närmast felfri igår. Även Jepser Pettersson gjorde en gedigen insats (säkerligen inspirerad av JVM-uttagningen). Å andra sidan var det bra match av i stort sett alla, men dessa herrar brukar ju få sig en släng av den sura sleven, då ska de även ha cred när de gör det bra!