Kan inte förstå varför ni hyllar #8. Av det jag såg igår (allt utom andra halvan av andra perren) så tar han alldeles för lång tid på sig för att hämta pucken i egen zon och hittar sällan bra alternativ för uppspel. Dessutom skjuter han ofta på täckande forward från blå. Varken han eller Petersson håller i SHL, som det är nu. I deras bästa stunder möjligtvis. Jag tycker man gör dem en rejäl otjänst att spela dem när de är på denna nivå. Låt dem spela upp teknik och självförtroende i någon annan liga.
Bäckman är en skugga av sitt forna jag (läs: förra sässongen). Han är vek i sargdueller och försöker lösa allt med ett pet med klubban, när han egentligen ska in och grovjobba. Många felslagna förstapassar dessutom. Vi vet ju att han kan vara riktigt bra och jag undrar om inte allt med Detroit osv. har påverkat honom negativt. Han behöver gå tillbaka till grunderna - till det som gjorde honom riktigt bra - det trygga och säkra "Calle Gunnarsson-liret". Inga krussiduller, utan snabbt och effektivt arbete i egen zon. Därifrån kan man sedan utveckla bra förstapass och vidare deltaga på ett bra sätt i offensiven.