Är det spelare som underpresterar eller håller laget ungefär den här nivån? Nionde-tionde bäst i serien?
Ibland tycker jag vi har många hockeyåkare. Färre hockeyspelare. Almtorp, Sundh, Salmonsson, Karlsson, Rohdin, Nermark, Grillfors. Är man hot med pucken offensivt? I Frölunda var det mantrat inför säsongen, ha fyra kedjor som kan vara ett reellt hot mot motståndarna på isen. Skellefteå är uppbyggt likadant. Ja, de har högre budget men är det hela sanningen? Jag tycker inte att man som lag trycker ner motståndarna tillräckligt länge i egen zon. Bara kedja ett som klarar. Anfallsspelet är inte det akuta nu, men det är ändå inte tillräckligt bra det heller.
Försvaret läcker. Tycker Mäki hintar på forumet om att det är hela laget som misslyckas med försvarsspelet. Varför läcker man egentligen? Är det bara individuella misstag?
Kan Mange få med sig laget som kapten i motgång? Är ledarskapet i laget i nivå med Jimmie E och Joel Lundqvist?
Varför ser Bäckman så skärrad ut och varför sprider han så mycket puckar nu i år? Passningsspelet nerifrån var bedrövligt idag från alla backar. Gör Hultström så mycket misstag att vi har råd att vara utan hans många gånger fungerande uppspel? Jag vet inte. Ska vi lita till Jesper, Grillfors, Rahimi, Lorentzon och en svajig Bäckman här är tanken?
Slitningar i laget? Olika syn på hur man ska spela från tränare och spelare? Eller bara en höna av en fjäder och diskussioner som förekommer i alla lag? Fan, man vet så lite och spekulerar så mycket.
Är det mest en självförtroendegrej? Laget och annat folk pratar om att det inte finns några likheter med 11/12. Man låter så säkra på att det ska vända? Ska man lita på det då och luta sig tillbaka bara?
Fan, kan inte sova...