Oväntat med torsk? Knappast. Däremot tycker jag att lagets numera obligatoriska period av omatchad uselhet kom vid ett ytterst märkligt läge. Vi sätter 1-1 i PP, får luft under vingarna och ett fem minuter långt PP till, sätter 2-1 med tre minuter kvar av PP:t och DÅ kommer kollapsen den här gången. Inte efter ett billigt baklängesmål som brukligt utan när vi vänt på steken och har chansen att dra iväg ytterligare med tre minuter kvar i PP. Helt obegripligt. Direkt efter 2-1 tog Frölunda över och ägde vårt PP och kvitterade direkt efteråt. In alles tre mål på 3.5 minuter. Ridå...
Frölunda gör tre (tror det var tre va?) av sina mål sekunderna efter vunnet tek i vår zon. Hur hiskeligt många sådana mål har vi släppt in den här säsongen? Kan inte vara under 20. Det MÅSTE tränarna hitta ett botemedel mot, bums!
Engstrand är helt under isen nu och han måste ge oss bättre möjligheter att vinna matchen än så. Dessvärre är jag inte ett dugg imponerad av Tarkki heller. Hans blott fjärde period i LHC-dressen så man kanske ska ha lite tålamod där men det känns som att han släpper livsfarliga returer på tamigsjutton allt. Tror jag räknade till en plockning.
Om jag var Frölundait skulle jag vara riktigt förbannad över att 3-5 dömdes bort (efter ytterligare en livsfarlig retur rakt ut). Var väl inte mycket fel på det målet, eller?