I första perioden såg det väl egentligen inte för skoj ut. Hafsigt i likhet med tidigare matcher. Men resten av matchen äger Cluben och spelar med en press högt i banan som om spelarna aldrig sett någon formsvacka över huvud taget. Jäkligt kul att se. Jag skulle kunna skriva små individuella hyllningar till många, men jag tycker det känns skönt att kunna framhålla några av de som jag gnällt en del på tidigare. Stort plus till Lindhagen som jag tycker river och sliter på ett sätt som jag inte sett honom göra sen förra säsongen. Plus också till Himelfarb som gör sin bästa match för säsongen. Att han fick göra målet, oerhört läckert för övrigt, är nog väldigt viktigt för honom. Offensivt är Junland också riktigt bra. Flera fina uppåkningar och ett mål med en klassisk dragare i krysset. Kul! Dessutom tycker jag Lorentzon är stabil. Han gör det han ska och fipplar inte.
Kolarik som center? Bra så här lång.
Jag tänker inte klaga på Hjalmarsson. En, jag säger en, dålig match får alla göra nån gång. Engstrand blandar och ger på tok för mycket. Han gör några fina räddningar, men varken ettan eller tvåan är otagbara. Bäckman fortsätter att vara en katastrof och måste fan skärpa upp sig.
Totalt sett gör vi en riktigt bra match. Jag såg lite av C More-sändningen i efterhand och måste hålla med Sanny Lindström (som för övrigt är lysande som analytiker) om att det är märkligt att LHC är där dom är i tabellen när man ser dom spela på det här sättet.