köttet wroteSom jag ser det har LHC nu bara två alternativ. Antingen så kryper man till korset och inser att man har ett lag som är för dåligt. Och då vidtar man de åtgärder som krävs, dvs värvar det som behövs och gör rokader med utlånade spelare på vissa backpositioner. Det vore givetvis detsamma som att erkänna att man byggt fel, och det svider säkert. Men alternativet är att man skyller på att Melin inte fått ut det han ska ur materialet och då måste han förstås gå. Hur troligt är det?
Att komma dragande med någon vinge lär i alla fall inte hjälpa mycket, men det vore lite typiskt LHC; sjunga halvkväden visa.
Nej, det ska otroligt mycket till innan Melin får gå och han ska också ha kritik för att spelet ser ut som det gör, men i det stora hela ligger inte felet hos honom.
Jag håller helt med dig om att alternativ ett är det ända vettiga scenariot. Detta kommer dock inte hända. Vad som kommer ske är alternativ tre, dvs att "Johan-sitta-lugnt-i-båten-Hemlin" kommer vänta för "spelar vi såhär kommer det ju ordna sig". Har vi hört det förut?
Rakt av kan jag ge följande spelare underkänt:
Mattias Bäckmän - Årets flopp
Linus Hulström - "Offensiv back" som tyvärr är en katastrof bakåt
Joachim Rohdin - Blixtrar till en gång var 6:e match
Eric Himmelfarb - Måste vara en av Hemlins sämsta värvningar. Bidrar ingenting och det blir inte bättre av att inställningen ser dålig ut
Joakim Nermark - Har inte i SHL att göra
Albin Lorentzon - Har inte i SHL att göra
Erik Lindhagen - Har inte i SHL att göra
Cristoffer Fish - Har inte i SHL att göra
Joakim Hagelin - Har inte i SHL att göra
På gränsen till underkänt:
Christian Engstrand - Blandar och ger så förbannat mycket. Det håller inte.
Andreas Andersson - I sina bästa stunder riktigt bra, men dalarna är alldeles för djupa.
Daniel Grillfors - För låg lägsta nivå.
Jonas Junland - Hade högre förväntningar.
Jesper Pettersson - Får betyget knappt godkänt eftersom detta är hans första riktiga säsong i elitserien. Hade dock väldigt mycket högre förväntningar efter det lovande spelet i fiol.
Godkänt:
Johannes Salomonsson - Började serien starkt vilket väger upp betyget , men har varit totalt osynlig senaste matcherna. Utvisningarna idag är så idiotiska att han borde få sitta nästa match, men nej, vi har ingenting att plocka in iallafall.
Sebastian Karlsson - Kommer till jobbet varje dag och är nyttig i PP och BP. Skulle dock önska att han fick ut mer av spelet i spel 5-5.
Väl godkänt:
Jonas Almtorp - Leverar över förväntan och gör ett bra jobb i det tysta. Perfekt tredjecenter, vilket alla verkar se utom Hemlin.
Chad Kolarik - Så trött på att hans potential slängs bort. Han har det där extra, men för att något ska hända måste han göra det själv.
Mattias Sjögren - Funkar riktigt bra med Arla och Simon. Jobbar stenhårt varje match.
Mycket väl godkänt:
Arla - Well, kommentarer överflödiga.
Hjalmarsson - Samma här.
Kung Mange - Hur ska vi klara oss när han lägger av?
Daniel Rahimi - Började serien något segt, men han är tillsammans med Mange en av få backar som gör mödan för sin lön.
Det är dags att inse att när man tittar på truppen är vi inte bättre än vad tabellplaceringen visar. Melin kan inte trolla med bakbunda händer. Kan LHC:s ledning vara vänliga att öppna ögonen innan vi sitter i skiten igen?
Spelmässigt kanske detta var ett steg framåt, men som någon skrev kunde det lika gärna blivit 3-7 som 4-4 idag. Sex poäng ner till HV. Jag hoppas jag har fel, men det avståndet tror jag är obefintligt om fyra omgångar.