Fluebuy wroteFör att förtydliga lite, när lagbygget tar form under försäsong så är det inte enbart Hemlin som har något att säga till om. Hemlin för diskussioner med Melin och det är i princip 50/50 där.
Förutom att Hemlin har sista ordet, inte minst mtp ekonomi. Men alla som har varit inblandade i lagbygget, vilket säkert även gäller Magnus Hävelid, måste bära sin del av hundhuvudet för det här.
Jag kan inte på något sätt förstå hur man utåt sett talar om att gå för guldet ...
Nä, det är inte helt lätt att begripa.
Det är två saker jag är riktigt irriterad på. Det ena är, som jag skrivit förut, att man helt missade att bygga vidare på den hype man ändå skapade i våras. Det andra är förstås att de som sitter som ansvariga inte gjort något åt läget trots att det varit tydligt sen i augusti vad som saknats. När spelet fallerade i 5 mot 5 redan i inledningen av säsong så borde åtgärder vidtagits. Vad är problemet? Svårt att erkänna sina fel?
Jag hoppas att det vänder, men finns det egentligen något som pekar på det?
Inte utan förstärkningar och omstuvningar i truppen. Att Hultström t ex får fortsätta att kosta oss poäng tycker jag är skandal. In med Nielsen eller Karlsson eller vem som helst som kan spela försvar.