Ja, det där med lönerna kan man fundera på. För precis som Des säger så är det administratörerna som har mest lön i Cluben, förstakedjan borträknad.
Att det här lagbygget inte är något för "topp 4 och chans på medaljer" är rätt uppenbart efter en sån här match. Lika uppenbart är att det måste värvas. Vilket har varit uppenbart sedan i somras, och ännu är inget gjort. Bra jobbat!
Försvarsproblemen kunde gömmas tidigare genom briljant spel av förstafemman i powerplay. I dag lyckas vi inte ens hänga en puck i 6 mot 3 vilket räcker för mig för att underkänna samtliga spelare som var på isen i den spelformen. Jag tror till och med det skulle gå att bevisa matematiskt varför man måste göra mål med dubbelt så många spelare på isen i en hel minut. Det är så jävla dåligt så jag får kväljningar. Hur man som Junland kan välja ett skott rakt på en forward i ett sånt läge är helt obegripligt.
Men åter till försvaret. Det räcker egentligen med att titta på 0-1 och 0-3 för att se hur jävla dåligt det är. Vidöppna lägen och bara att tacka och ta emot för Modospelarna.
Jag gillar att Engstrand är förbannad efter att ha blivit utbytt. Visserligen förtjänade han det efter att släppt in 0-2 när LHC ändå såg ut att börja knega sig in i matchen. Men jag gillar känslorna! Något som syntes till alldeles för lite i Cluben ikväll.
När Mange och Grillen är tillbaka vill jag se minskad istid för Hultström på direkten. Han är inte SHL-mässig som han spelar just nu.
Att det ska tas in en center och byggas om i kedjorna under kommande uppehåll ser jag som så självklart att det inte ens behöver diskuteras.