Brukar ju vara snabb på tangenterna efter match men ikväll hade jag lite annat att styra med...
Det där med att det blir längre trådar efter förluster beror nog dels på det som flera varit inne på, man analyserar mera efter förluster. Men man, eller i alla fall jag, har också en del frustration att göra mig av med efter upprepade förluster.
Mycket bra saker idag. Framför allt tycker jag både Engstrand och Bäckman gör sina bästa matcher för säsongen. Engstrand såg cool ut, och hade koll på det mest. Ett par riktigt vackra nummer, framför allt i 3 mot 5. Jag gillar också sättet backarna plockar bort Leksandspelare framför mål. Det har varit lite sisådär med attityden framför egen kasse tidigare.
Bäckman som sagt... Säkert viktigt för honom att göra ett mål. Men han ska nog vara ännu mer nöjd med sitt fina spel genom matchen. Tar ansvar under Manges bortvaro. Superviktigt!
Jag tycker också Grillfors gör en bra match. Han märks inte så mycket men gör ett bra jobb i defensiven. En defensiv som såg betydligt mer strukturerad ut än tidigare på säsongen. Visserligen är väl Leksand inte världens bästa lag i anfallszon, men jag tyckte mig se en annan konsekvens och trygghet i försvaret. Tycker även Lorentzon gör det bra efter sina förutsättningar. Hultström tycker jag däremot inte kommer upp i nivå. Det är fortfarande för mycket slarv.
Framåt så... Tja, vi förfogar utan tvekan över seriens bästa kedja. Kommentarer överflödiga där. Tycker även andrakedjan är bra, men håller med Leffe Boork om att Almtorp har en del att jobba med kring sina avslut. Vilket nog också gäller Salle. Det är den där sista lilla procenten som inte riktigt finns där.
Två oväntade, och antagligen jävligt nöjda, målskyttar också. Hoppas det släpper lite i spelet för framför allt Lindhagen. Det har sett krampaktigt ut. Även om Nermarks offensiv lämnar det mesta kvar att önska så är han riktigt bra defensivt i dag. Vilket gäller alla i laget. Inte minst så är aggresivitetsnivån i försvaret av en helt annan kaliber än tidigare.
Till sist: Jag borde starta en Daniel Rahimi Fan Club. Fan så bra han är!
Nu vill jag se att man tar med sig alla dom här bra sakerna till på lördag också.