Självklart är det inte så enkelt. Det är det sällan. För vore det så enkelt så behövde vi ju inte sportchef och tränare... Men min poäng är att det saknades två väldigt uppenbara grundstenar redan innan säsongen startade. Och det är väldigt uppenbart just nu vad det slarvet har kostat.
Hävelid saknas något enormt. Även om jag tycker Junland tagit sig på slutet så är det ju två spelartyper som inte är direkt lika. Cluben hade otur med Taffe, men valde av för mig inte helt lättförstådda anledningar att ta hit en vinge istället. Och så står vi där med en för svag centerline och får inte ut det bästa av våra vingar...
Och nej då, det är såklart inte ledningens fel att Bäckman och Hultström plötsligt spelar som div 2-spelare. Men det hade inte varit ett lika stort problem om man haft en klassback á la Hävelid.
Man får väl hoppas att bänkningen av Rhodin (välförtjänt för övrigt) visar på allvaret i det hela även för våra backar. Rhodin är inte ensam om att ha varit på krogen, men hans vila kanske ger övriga kroggäster något att fundera på.
Det finns en alldeles särskild fara med spelare i ett underpresterande lag som springer ute och ränner på nätterna. Och det är att en eller annan supporter till slut kommer att tappa tålamodet och skicka hem spelarna ifråga. Något som enligt mig är en helt korrekt åtgärd. Men när media får nys om det så blir det skandal och bla bla bla. Och då kan vi ju fråga oss om det är spelarna eller supportrarna som kommer få skit från Cluben... 8)